دانلود حقوق ورزشی

دانلود حقوق ورزشی

حقوق ورزشی

حقوق ورزشی
دسته: تربیت بدنی
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 230 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 48

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، که در 48 صفحه تهیه شده استمشاهدۀ حوادث ناشی از عملیات ورزشی ، سوانح محیطی ، ارتکاب جرائم بر علیه ورزشکاران و مدیریت ها،محکومیت به مجازات های مختلف و بالاخره صدمات و ضایعاتی که بر پیکر جامعه ورزش وارد می گردید

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

حقوق ورزشی

 

فهرست مطالب :

عنوان :                                                                                       صفحه :

مقدمه   0

حقوق ورزشی 1

شناخت حقوق ورزشی5

تاریخچه 7

مسئولیت های قانونی در ورزش 8

تعریف مسئولیت 10

مفهوم عملیات ورزشی از دیدگاه حقوق جزا 11

نقش مقررات ورزشی درمسئولیت جزایی ورزشکاران 14

قواعد عمومی 18

رعایت نکردن اصول آموزشی موجب مسئولیت قانونی است ( اصل اطمینان از سلامتی ) 21

وظیفه معلم ورزش در آموزش خلاصه نمی شود 25

ایمنی تجهیزات و لوازم عمومی ورزش 34

توصیه های ایمنی برای اماکن ورزشی 35

بیمه حوادث در ورزش 39

اقدامات حقوقی مدیران ورزشی پس از وقوع حادثه 40

تفاوت یک معلم ورزش با سایر معلم ها 42

فرم گزارش حادثه 43

نتیجه گیری 44

منابع 

مقمه : 

 مشاهدۀ حوادث ناشی از عملیات ورزشی ، سوانح محیطی ، ارتکاب جرائم بر علیه ورزشکاران و مدیریت ها،محکومیت به مجازات های مختلف و بالاخره صدمات و ضایعاتی که بر پیکر جامعه ورزش وارد می گردید نشان  می داد  که یکی از مهم ترین علل بروز این وقایع فقدان آگاهی های حقوقی جامعه ورزش است و در نهایت اندیشه بهره وری از علم حقوق را بارورتر می نمود . 

امید که مطالعه مطالب حقوق ورزشی در حفظ سلامتی جسم و روان معلمان و دانش آموزان مفید واقع گردد .   

حقوق ورزشی

قراردادن ورزش در ردیف آموزش و پرورش و آموزش عالی نشان میدهد که از دیدگاه قانوناساسی، ورزش یک نهاد فرهنگی برای نیل به هدف تربیت انسان موردنظر نظام است و نه یک نهاد مادی و مجموعهای از حرکات بدنی.

●منابع حقوق: قواعد حقوقی فرآیند نیروها و قدرتهای مختلفی است که در هر جامعه وجود دارد. به این نیروها اصطلاحاً منابع حقوق گفته میشود. نقش هر یک از این نیروها در هر کشور متفاوت است. 

●منابع حقوق عبارتاند از: قانون، عرف، رویه قضائی، و عقاید علما. 

●قانون: از نظر سلسله مراتب به قانون اساسی و قانون عادی تقسیم میشود. 

▪قانوناساسی: که توسط مجلسخبرگان و با تشریفات ویژهای وضع و یا تغییر پیدا میکند، از نظر اعتبار در بالاترین سطح قوانین و مقررات مملکتی قرار دارد و از همینرو است که واژه اساسی پس از قانون بهکار رفته و بهجای واژه (ماده)که در قوانین عادی استعمال شده در قانون اساسی از کلمه (اصل) بهره گرفتهاند. قانوناساسی مهمترین سند حقوقی کشور است و هیچ قانون، مقررات و یا نهادی در کشور مشروعین نخواهد داشت مگر اینکه بهطور مستقیم یا غیرمستقیم مشروعیت خود را از قانوناساسی گرفته باشد. 

قانون اساسی متشکل از مجموع قواعد و مقررات کلی است که شکل حکومت و سازمان عالی قوای سهگانه و ارتباط آنها را با یکدیگر و حقوق و آزادیهای افراد را در مقابل دولت مشخص مینماید. بهعبارت دیگر قانون اساسی از یکسو حدود آزادیهای فرد را در برابر عملکرد قدرت و از سوی دیگر حد و مرز اعمال تشکلات حاک را در برخورد با حوزه فردی رسم مینماید. 

شناخت حقوق ورزشی

حقوق ورزشی یا حقوق ورزش یکی از گرایشهای علم حقوق است که به بررسی حقوقی حوادث در ورزش میپردازد. واژه ورزش در این اصطلاح دارای مفهوم وسیعی است و عملیات و فعالیتهای ورزشی قهرمانی، جزئی از این مجموعه است.

نوع فایل: word

سایز:230 KB 

تعداد صفحه:48 

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

برچسب ها : حقوق ورزشی , دانلود حقوق ورزشی , حقوق ورزشی , قانون در ورزش , قواعد عمومی , بیمه حوادث در ورزش , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >