دانلود پاورپوینت در مورد ابزارهای ذخیره سازی (فرمت فایل پاورپوینت) تعداد صفحات 24 اسلاید

دانلود پاورپوینت در مورد ابزارهای ذخیره سازی (فرمت فایل پاورپوینت) تعداد صفحات 24 اسلاید

دانلود پاورپوینت در مورد ابزارهای ذخیره سازی (فرمت فایل پاورپوینت) تعداد صفحات 24 اسلاید

هر دستگاهی که قادر به نگهداری اطلاعات باشد به نحوی که استفاده کننده از آن بتواند، در هر لحظه که لازم باشد، به اطلاعات مورد نیازش دستیابی داشته باشد، حافظه نامیده می‌شود. RAM یکی ازانواع حافظه ها والبته پرکاربردترین آنهاست که مخفف اصطلاح (Random Access Memory) یا حافظه با دستیابی تصادفی بوده و حافظه‌ای قابل خواندن و نوشتن می‌باشد .حافظه RAM ، یک تراشه مدار مجتمع(IC) بوده که از میلیون ها ترانزیستور و خازن تشکیل شده است.

vRAMیکی ازانواع حافظه ها والبته پرکاربردترین آنهاست که مخفف اصطلاح (Random Access Memory) یا حافظه با دستیابی تصادفی بوده و حافظه‌ای قابل خواندن و نوشتن می‌باشد.حافظه RAM ، یک تراشه مدار مجتمع(IC) بوده که از میلیون ها ترانزیستور و خازن تشکیل شده است.
vRead Only Memory )ROM ( یک حافظه دائم که از آن برای ذخیره سازی اطلاعات مهم در کامپیوتر استفاده می گردد. حافظه ROMیک نوع مدار مجتمع است که در زمان ساخت داده هائی در آن ذخیره می گردد. حافظهROM از انواع حافظه های الکتریکی بوده که اطلاعاتش با قطع برق پاک نمی شود . این نوع ازحافظه ها علاوه بر استفاده در کامپیوترهای شخصی در سایر دستگاههای الکترونیکی نیز استفاده می شوند.
vدیسک‌های مغناطیسی صفحات گرد پلاستیکی، فلزی یا سرامیکی هستند که سطح انها به وسیله ماده مغناطیس شونده مثل اکسید آهن پوشانیده می‌شود .اگر جنس دیسک مغناطیسی شده، پلاستیک باشد به آن دیسک نرمFloppy Disk) )و اگر فلز یا سرامیک باشند به آن دیسک سختHard Disk) )می‌گویند. دسترسی در این دیسک‌ها مستقیم است یعنی هر اطلاعاتی را که خواستیم بتوانیم آن را از روی سطح دیسک انتخاب کنیم.

فهرست :

حافظه

انواع حافظه

RAM

ROM

دیسکهای مغناطیسی

FLOPPY DISC

HARD DISC

دیسکهای نوری

CD

DVD

BLU-RAY DISC

حافظه های فلش

منابع

خرید و دانلود محصول

 

 

http://archkala.ir/post/74865

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >