دانلود رابطه اجرای مرحله اول قانون هدفمند کردن یارانه ها با مصرف ویژه انرژی الکتریکی صنایع بزرگ فولاد استان یزد (مقاله حسابداری)

دانلود رابطه اجرای مرحله اول قانون هدفمند کردن یارانه ها با مصرف ویژه انرژی الکتریکی صنایع بزرگ فولاد استان یزد (مقاله حسابداری)

رابطه اجرای مرحله اول قانون هدفمند کردن یارانه ها با مصرف ویژه انرژی الکتریکی صنایع بزرگ فولاد استان یزد (مقاله حسابداری)

بی شک یکی از تحولات اقتصادی مهم در سال های اخیر هدفمند کردن یارانه ها بوده است. طرح هدفمندی یارانه ها تاثیر زیادی بر جنبه های مختلف اقتصادی گذاشته است. در این تحقیق آماده ابتدا به بیان اهداف اصلی و فرعی تحقیق پرداخته و سپس فرضیات تحقیق پیرامون هدفمندی یارانه ها بیان شده است. تاریخچه هدفمندی یارانه ها در کشور های مختلف جهان بررسی شده و سپس به ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی پرداخته شده است. بنا به دلایلی که در این تحقیق آماده بیان شده، بهره وری در صنایع فولاد ایران پایین بوده و موجب از بین رفتن مزیت های رقابتی شده است. به عنوان نمونه صنایع فولاد استان یزد بررسی شده و داده های حاصل از تحقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است 

این تحقیق آماده حسابداری پیرامون رابطه اجرای مرحله اول قانون هدفمند کردن یارانه ها با مصرف ویژه انرژی الکتریکی صنایع بزرگ فولاد استان یزد نگاشته شده است.  

موضوع تحقیق: 

 رابطه اجرای مرحله اول قانون هدفمند کردن یارانه­ ها با مصرف ویژه انرژی الکتریکی صنایع بزرگ فولاد استان یزد 

بیان مسئله: 

پرداخت یارانه مستقیم بر روی حامل­های انرژی و در نتیجه ارزان بودن قیمت انرژی در مقایسه با میزان هزینه صرف شده برای تولید،انتقال و توزیع انرژی الکتریکی باعث ایجاد مشکلات عدیده از قبیل توزیع ناعادلانه ثروت ملی و اصراف گسترده در انرژی مصرفی شد.کشور جمهوری اسلامی ایران از ابتدای برنامه اول توسعه اقتصادی بدنبال حذف پرداخت مستقیم یارانه ­ها خصوصاً بر روی حامل­های انرژی بود که خوشبختانه این مهم با اجرای مرحله اول قانون هدفمند کردن یارانه­ها در دولت دهم اجرا شد.حال این سوال مطرح است که پس از گذشت یکسال از اجرای مرحله اول قانون هدفمند کردن یارانه­ ها تاثیر اجرای این قانون بعنوان مثال بر روی مصرف ویژه انرژی الکتریکی تعدادی از صنایع بزرگ فولاد استان یزد چگونه بوده است؟  

بیان اهمیت و ضرورت تحقیق: 

انرژی الکتریکی امروزه بعنوان عمده­ترین انرژی مصرفی در جهان مطرح است اغلب فعالیت­های اقتصادی، صنعتی و حتی زندگی روزمره مردم بر پایه استفاده از این انرژی شکل گرفته است و در حال توسعه می­باشد.با توجه به ویژگی­های خاص این انرژی مثل سادگی تبدیل، عدم ایجاد آلودگی و سهولت در انتقال ، منابع انرژی دیگر مانند نفت، گاز، زغال سنگ، انرژی هسته­ای و انرژی­های نو به انرژی الکتریکی تبدیل شده و سپس مصرف می­گردد.

 

خرید و دانلود محصول

نوع فایل های ضمیمه : Word | تعداد صفحات : 12 |

لینک محصول

http://archkala.ir/post/74794

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >