چکیده:
بانک مؤسسهای است مشتری مدار که باید به جلب و جذب مشتری و همچنین ، افزایش رضایت مشتریان و حفظ مشتری اقدام نماید زیرا مشتری سرمایه اصلی بانک است ، بدون مشتری بانک بیمعنا است و نمیتواند به حیات خود ادامه دهد. برای رسیدن به این مهم لازم است علاوه ایجاد محیطی آرام ، مطمئن ، به دور از هیاهو و با داشتن کارکنان و مدیران با روحیه و مصمم وعلاقمند به مؤسسه و اهداف عالیه آن از امکانات نوین بانکداری وبانکداری الکترونیکی استفاده بعمل آید شاید این سوال که در بازار آشفته امروز چه عواملی بر جذب سپرده ها و بازاریابی در بانکها تأثیرگذار هستند برای خیلی ها از جمله شما مطرح باشد. یکی از عواملی که غالباً توسط برخی صاحب نظران در سطوح مختلف مطرح می شود استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی است در چند دهه اخیر با گسترش ابزارهای ارتباطی و اطلاعاتی حجم تجارت الکترونیک در رقابت با تجارت به شیوه سنتی از رشد و تحول مناسبی برخوردار بوده است. ازآنجائیکه پیاده سازی تجارت الکترونیک، نیازمند تحقق بانکداری الکترونیکی است هر بانکی سریع تر بتواند این دوران را طی کند می توان مشتریان بیشتری را بسمت خود کشانده واز موقعیت بهتری برخوردارمی گردد. در این مقاله تلاش گردیده تا ضمن بیان اهمیت بانکداری الکترونیکی و نقش آن در بازاریابی بانکها، نقاط ضعف وراه های برطرف شدن آن نیز بیان گردد .
واژگان کلیدی:
منابع بانکی، بانکداری الکترونیکی،خدمات الکترونیکی، تجارت الکترونیکی، شبکه های ارتباطی
نوشتن دیدگاه