بررسی علل پیشرفت و تعالی فرهنگی (فرمت word و باقابلیت ویرایش)-تعداد صفحات 74 صفحه

بررسی علل پیشرفت و تعالی فرهنگی (فرمت word و باقابلیت ویرایش)-تعداد صفحات 74 صفحه

پایان نامه بررسی علل پیشرفت و تعالی فرهنگی ایران-تعداد صفحات 74 ص

توسعه یعنی پیشرفته شدن،رشد کمی و کوشش و راه‌حلی جهت برطرف کردن فشارها و مشکلات که در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی می‌باشد در اسلام به معنی عمران است یعنی علاوه بر معنای کمی معنای کیفی هم دارد.

پیشرفت آرمانی است که همه‌ی افراد، اقوام، اقوام، مذاهب، سیلقه‌ها، گرایش‌ها و اعتقادات را زیر چتر همبستگی قرار می‌دهد. کشوری پیشرفته‌ای که از این اصول پیروی کند اخلاق به عنوان اصل پایه، وحدت، مسئولیت‌پذیری، احترام به قانون و مقررات، احترام به حقوق شهروندی، عشق و علاقه به کار، تحمل سختی‌ها به منظور سرمایه‌گذاری آینده، میل به ارائه کارهای برتر و فوق‌العاده نظم‌پذیری، فن‌آوری، رشد تکنولوژی، بهره‌وری در کلیه سطوح فردی تا سازمانی.

از موانع پیشرفت، عدم شناخت جایگاه واقعی فردی یا اجتماعی، بحران آفرینی‌های سیاسی و فرهنگی توسط کشورهای سلطه‌گر، عدم هماهنگی بین مراکز علمی و تحقیقاتی با صنایع مختلف و سایر منابع ، عدم اعتماد به نفس و عدم باور توانایی‌های خود، عقب‌نشینی از اصول اسلام عدم جذب نخبگان و مغزهای متفکر ، عدم شناخت مشکلات مردم از سوی مسئولان، و برای برداشتن این موانع می‌توان موارد زیر را نام برد:

دانلود

 

 


پایان نامه بررسی علل پیشرفت و تعالی فرهنگی (فرمت word و باقابلیت ویرایش)-تعداد صفحات 74 صفحه


  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >