دانلود مقاله تحقیق طراحی دیوار برشی برای اسکلت فلزی با فرمت پاورپوینت

دانلود مقاله تحقیق طراحی دیوار برشی برای اسکلت فلزی با فرمت پاورپوینت

 

پاورپوینت طراحی دیوار برشی برای اسکلت فلزی

طراحی دیوار برشی برای اسکلت فلزی
کلیات مربوط به سیستم سازه‌ای
ضریب رفتار‌ سیستم سازه‌ای فلزی بر اساس آئین نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله (استاندارد ۱۱۰۰) تعیین می‌شود. مطابق این استاندارد، این نوع سیستم می‌تواند یکی از انواع سیستم قاب ساختمانی ساده با دیوار برشی متوسط یا ویژه‌ یا سیستم دوگانه با قاب خمشی و دیوار برشی متوسط‌ یا ویژه انتخاب شود. بدیهی است در صورت انتخاب سیستم دوگانه، الزامات مربوطه، بایستی مطابق ضوابط آئین نامه رعایت شود.‌ برای طراحی دیوار برشی برای اسکلت فلزی، استفاده از دیوار برشی معمولی مطابق آئین نامه بارگذاری آمریکا  ASCE 7-10 ‌برای نواحی با خطر لرزه‌خیزی متوسط و بالاتر مجاز نیست.
با توجه به عدم شناخت مناسب در مورد ترکیب سیستم‌های مختلف لرزه‌ای، در ساختمان‌های فولادی ترکیب دیوار برشی بتنی با سیستم‌های دیگر لرزه بر جانبی مانند مهاربندی در یک راستا مجاز نیست.
اتصال ستون فولادی به دیوار برشی بتنی
آئین نامه AISC 341-10 دو حالت برای طراحی دیوار برشی کامپوزیت با ستون فولادی تعریف نموده است. این سه حالت در کنار حالتی که ستون فولادی هیچ اتصالی به دیوار ندارد،‌ شرح داده شده‌ است. در هر یک از این حالت‌ها نحوه مدلسازی و طراحی متفاوت است.
ستون فولادی مدفون (Fully Encased Steel Column)
در این حالت ستون فولادی کاملاً در داخل دیوار بتنی قرار گرفته و توسط آرماتورهای قائم و خاموت‌های پیرامونی محصور می‌شود. این حالت می‌تواند مناسب‌ترین گزینه، هم از نظر فنی و هم از نظر اقتصادی، برای استفاده از سیستم دیوار برشی بتنی در قاب فولادی باشد. در این صورت، نیروی محوری و لنگر خمشی به وسیله عملکرد مختلط دیوار بتنی و ستون فولادی‌ توسط برشگیرهای متقارن مهیا می‌شود.‌ ‌نیروی برشی نیز توسط دیوار بتنی تحمل می‌شود.
‌ستون فولادی نیمه مدفون (Partially Encased Steel Column)
‌برای این روش مطابق آئین نامه AISC 341-10، ‌ستون فولادی بایستی به تنهایی قادر به تحمل کل نیروهای کشش و فشار ناشی از لنگر واژگونی دیوار باشد. به عبارت دیگر از باربری دیوار در مقابل نیروی محوری و لنگر خمشی اعمالی می‌بایست صرف نظر شود. همچنین ‌نیروی برشی نیز توسط دیوار برشی بتنی تحمل میشود.بهره‌گیری از این حالت منجر به افزایش مقطع ستون فولادی، ابعاد و تعداد میل مهاری کششی کف ستون شده که علاوه بر جنبه‌های اقتصادی طرح، بروز مشکلات اجرایی را نیز محتمل می‌سازد. علاوه بر این، با توجه به ظرفیت بالای مقطع ستون فولادی، به تعداد بیشتری برشگیر نسبت به حالت قبل نیاز است. با توجه به تعبیه برشگیرها تنها در یک وجه ستون، طبیعتاً تراکم برشگیرها نیز بیشتر خواهد بود. با توجه به موارد فوق استفاده از این سیستم توصیه نمی‌شود.



 توجه داشته باشید هنگام دانلود فایل از مرورگر internet explorer استفاده نکنید ,vpn نیز غیر فعال باشد تا با مشکل روبه رو نشوید.

 

دانلود

2 نظر

  1. نظرات کاربران:

       manicure در ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۹:۲۷:۵۸
    When I initially commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox and
    now each time a comment is added I get four emails with the same comment.
    Is there any way you can remove people from that service?
    Many thanks!

       foamyflaw3212.soup.io در ۱۳۹۶/۰۲/۱۴ - ۰۲:۲۸:۱۸
    We are a bunch of volunteers and starting a brand new scheme in our community.
    Your web site offered us with valuable information to work on. You have
    done a formidable job and our entire group shall be grateful to you.


    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >