دانلود مقاله کارخانه قند

دانلود مقاله کارخانه قند

کارخانه قند 

 

فهرست مطالب

عنوانصفحه

تاریخچه1

مقدمه3

دستورالعملهای عمومی8

فصل اول

آزمایشهای عیارسنجی12

فصول دوم

انتقال چغندر قند18

فصل سوم

عصاره گیری20

فصل چهارم

تصفیه شربت66

فصل پنجم

اواپراسیون90

فصل ششم

کریستالیزاسیون121

فصل هفتم

کوره آهک178

فصل هشتم

کوره بخار204

فصل نهم

قندگیری از ملاس217

فصل دهم

فاضلاب235

خط تولید260

 

قسمت خام274

 

قسمت کریستالیزاسیون290

 

قند گیری از ملاس307

تاریخچة کارخانه قند:

 

در سال 1345 ظرفیت کارخانه از 650 تن به 1600 تن چغندر در شبانه روز افزایش یافت. در این توسعه قسمت خام کارخانه قدیم جمع آوری و فقط قسمت تبخیر آن حفظ شده است.

کلیه ماشین آلات بجز دیفیوزیون RT انگلیسی و شرکت کریک مسئول نصب و راه اندازی آن بوده است. در سال 1349 آستان قدس سهام کارخانه را از سازمان گسترش خریداری نمود. 

مقدمه 

 ریشه لغوی شکر به کلمه ساکارا مربوط می شود که در زبان سانسکریت به گیاه نیشکر و شیره شیرین آن اطلاق می شده است. شکر غالبا از دو گیاه نیشکر (cane) و چغندر قند (sugar beet) بدست می آید ولی سابقه کشت نیشکر بسیار طولانی بوده و به چند هزار سال قبل از میلاد در جزایر جنوب شرق آسیا و بنگال هند برمی گردد در حالی که سابقه کشت چغندر طولانی نیست. 

در ایران، در قرن اول هجری تولید شکر از نیشکر در خوزستان معمول بوده و کارگاه های متعدد شکر سازی در آن منطقه وجود داشته است. نیشکر در اواخر قرن اول هجری از ایران به مصر و از آنجا به طرابلس و در نیمه اول قرن دوم به اسپانیا و سایر مناطقی که در آن زمان زیر سلطه مسلمین بود، منتقل می شود. مهاجرت صنعت گران ایرانی به خصوص تولیدکنندگان خوزستانی شکر به مناطق مذکور موجب توسعه تولید شکر از نیشکر در آن نواحی گردید، به طوری که پس از مدتی شکر سفید مصری رقیبی برای شکر و قند پارس شد. در اواخر قرن چهارم هجری ( دهم میلادی) نیشکر از اسپانیا به جزایر سیسیل ایتالیا راه یافت. 

- نقش شکر در تغذیه انسان: 

شکر امروزه به عنوان یکی از مواد غذایی مهم در جیره غذایی روزانه افراد مطرح است و در تأمین انرژی مورد نیاز بدن نقش تعیین کننده ای دارد. قیمت نسبتا ارزان شکر در مقایسه با مقدار کالری که ایجاد می کند این کالا را به یک منبع اساسی برای رفع نیاز انرژی در جوامع فقیر مبدل ساخته است اگر هزینه ای را که برای خرید آن مقدار از مواد غذایی معمول که پس از مصرف هزار کالری انرژی در بدن ایجاد می کنند با شکر مقایسه نماییم ، می توان نتیجه گیری کرد که هزار کالری انرژی حاصل از شکر ارزانتر است.

در جوامع پیشرفته صنعتی که غالبا به علت کم تحرکی با مشکل چاقی مواجه اند سعی می شود که مصرف شیرین کننده های مصنوعی فاقد کالری یا کم کالری مانند ساخارین (saccharin) سیکلامات (cyclamate) آسپارتام (aspartame) و موارد مشابه آنها به عنوان جانشین و رقیبی برای شکر در تغذیه انسان معمول شوند، اما هنوز شکر حرف اول را در میان شیرین کننده های مصرفی انسان دارد. گرچه زیانهایی برای مصرف شکر در تغذیه انسان مطرح می سازند، اما گمان نمی رود که در صورت متعادل این شیرین کننده طبیعی زیانی، در حد شیرین کننده های مصنوعی در برداشته باشند. 

 نوع فایل:word

سایز:525 KB 

 تعداد صفحه:310

 

خرید

2 نظر

  1. نظرات کاربران:

       manicure در ۱۳۹۶/۰۱/۱۳ - ۱۳:۳۸:۴۴
    Admiring the hard work you put into your website and detailed information you offer.

    It's nice to come across a blog every once in a while that isn't the same out of
    date rehashed material. Great read! I've bookmarked your site and
    I'm adding your RSS feeds to my Google account.

       manicure در ۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۰۹:۰۹:۴۴
    I visited many sites however the audio feature for audio songs
    present at this website is truly wonderful.


    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >