پاورپوینت روش های افزایش رفتار مطلوب در دانش آموزان

پاورپوینت روش های افزایش رفتار مطلوب در دانش آموزان

پاورپوینت روش های افزایش رفتار مطلوب در دانش آموزان

پاورپوینت روش های افزایش رفتار مطلوب در دانش آموزاندسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 1632 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 34

پاورپوینت روش های افزایش رفتار مطلوب در دانش آموزان شامل 34 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

پاورپوینت روش های افزایش رفتار مطلوب در دانش آموزان

 

پاورپوینت روش های افزایش رفتار مطلوب در دانش آموزان شامل 34 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

پاورپوینت روش های افزایش رفتار مطلوب در دانش آموزان

مقدمه

گاه دیده می‌شود که دانش آموزی از عهده انجام کاری برمی‌آید اما آن کار را به دفعات لازم انجام نمی‌دهد. مثلا سلام کردن را یاد گرفته است اما به ندرت به افراد بزرگتر از خود سلام می‌کند یا می‌تواند تکالیفش را انجام دهد اما در این کار سستی نشان می‌دهد. در این گونه موارد با استفاده از روشهای افزایش رفتار می‌توان رفتار دلخواه را در او افزایش داد.

روش تقویت مثبت برای افزایش رفتارهای مطلوب
روش تقویت مثبت تقریبا همان روش متداول پاداش است که همه معلمان با آن آشنا هستند و غالبا آن را مورد استفاده قرار می‌دهند. با این حال بین پاداش و  تقویت مثبت اندک تفاوتی وجود دارد که روان شناسان را بر آن داشته است تا به جای پاداش از اصطلاح دقیق‌تر تقویت مثبت استفاده کنند. در پاداش دادن افراد هدف ما بطور عمده قدردانی و سپاسگذاری از اعمال گذشته آنهاست و گرچه پاداش یک رفتار معمولا به تکرار آن می‌انجامد هدف ما از پاداش دادن رفتار ضرورتا تکرار آن رفتار در آینده نیست اما در تقویت مثبت هدف الزاما تکرار رفتار است یعنی اگر پس از تقویت یک رفتار احتمال وقوع آن رفتار در شرایط همسان آتی افزایش نیابد گفته می‌شود که تقویت صورت نگرفته است. تقویت مثبت بهترین و موثرترین روش افزایش رفتار است . فرایندی که در آن ارائه تقویت کننده مثبت بعد از رفتار منجر به نیرومند شدن آن رفتار می‌شود. وقتی معلم تصمیم می‌گیرد هر وقت دانش آموزان موقع ورود به کلاس به او سلام کنند با لبخند زدن به هنگام جواب دادن به سلام آنها رفتار سلام کردن آنها را تقویت کند در واقع از تقویت مثبت استفاده می‌کند.

و ...

فهرست مطالب

مقدمه
روش تقویت مثبت برای افزایش رفتارهای مطلوب
اصول تقویت مثبت
روش تقویت منفی برای افزایش رفتارهای مطلوب
پایان


عنوان : روش های افزایش رفتار مطلوب در دانش آموزان

فرمت : پاورپوینت

حجم : 1.59  مگابایت

تعداد صفحات : 34

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

پاورپوینت روش های افزایش رفتار مطلوب در دانش آموزان

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت روش های افزایش رفتار مطلوب در دانش آموزان , پاورپوینت روش های افزایش رفتار مطلوب در دانش آموزان , دانلود پاورپوینت روش های افزایش رفتار مطلوب در دانش آموزان , دانلود روش های افزایش رفتار مطلوب در دانش آموزان , روش های افزایش رفتار مطلوب در دانش آموزان , روانشناسی تربیتی , پاورپوینت روانشناسی تربیتی , دانلود پاورپوینت روانشناسی تربیتی , دانلود , روانشناسی , دانلود پاورپوینت , دانلود روانشناسی , دانلود

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >