پاورپوینت فیزیولوژی انگیزش

پاورپوینت فیزیولوژی انگیزش

پاورپوینت فیزیولوژی انگیزش

پاورپوینت فیزیولوژی انگیزشدسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 891 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 36

پاورپوینت فیزیولوژی انگیزش شامل 36 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

پاورپوینت فیزیولوژی انگیزش

 

پاورپوینت فیزیولوژی انگیزش شامل 36 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

انگیزش را فرآیندی می‌دانند که به رفتار جهت و نیرو می‌بخشد. در طی این فرآیند نیرو دهی به رفتار ، تغییراتی فیزیولوژیایی اتفاق می‌افتد که قابل بررسی هستند. برخی از نظریه پردازان که به علل زیستی انواع انگیزه‌ها توجه دارند بررسی فرآیندهای فیزیولوژیک را در ایجاد انگیزش مهم می‌دانند. برخی از آنها از نیازهای زیستی صحبت می‌کنند که سبب ایجاد انگیزش می‌شوند.

بر این اساس پژوهشهایی که در روانشناسی فیزیولوژیک صورت گرفته ، مراکز و مکانیزمهایی را در جریان انگیزش شناسایی کرده‌اند. برخی از این یافته‌ها نشان می‌دهند که مراکزی در مغز ظهور این انگیزه را کنترل می‌کنند. 

 

فیزیولوژی انگیزه گرسنگی

گرسنگی می‌تواند انگیزه پرتوانی باشد. بدن جاندار برای آنکه بتواند به نحوی کارآمد عمل کند، به مقدار معینی از مواد غذایی نیاز دارد. کاهش این مواد غذایی مکانیزمهای تعادلی زیستی را فعال می‌کند تا ذخیره غذایی بدن را آزاد کنند. برای مثال کبد ، قند ذخیره شده را آزاد می‌سازد تا به رگها وارد شود. استفاده از  ذخیره‌های بدن آدمی قادر می‌سازد تا وظایف خود را براحتی در صورت محروم شدن از چند وعده غذا ادامه دهد.

اما وقتی ذخیره‌های غذایی بدن از حد معینی کمتر می‌شود، دیگر عمل مکانیزمهای خودکار تعادل زیستی نمی‌تواند بسنده باشد و در نتیجه سراسر وجود جاندار برای جست و جوی غذا بسیج می‌شود. دستگاههای نظارتی که غذا خوردن را تنظیم می‌کنند در ناحیه‌ای از مغز شده‌اند که هیپوتالاموس نام دارد. دو ناحیه خاص از هیپوتالاموس که بر گرسنگی اثر می‌گذارند عبارتند از هیپوتالاموس جانبی و هیپوتالاموس قدامی - میانی.

 

هیپوتالاموس جانبی (LH) فرمان خوردن را صادر می‌کند که به مرکز تغذیه معروف است و هیپوتالاموس قدامی - میانی (VMH) جلوی خوردن را می‌گیرد که به مرکز سیری معروف است. محققان سه متغیر را که در نظارت هیپوتالاموس بر اشتهای فوری تأثیر دارند شناسایی کرده‌اند: سطح قند خون ، پر بودن معده و دمای بدن. هیپوتالاموس حاوی گیرنده‌های گلوکز است که کاهش و افزایش قند خون را شناسایی می‌کنند. از سوی دیگر سلولهای بخش هیپوتالاموس قدامی - میانی به افتادگی معده که حکایت از پر بودن معده دارد پاسخ می‌دهند. خالی بودن معده حرکاتی را در عضله دیواره معده ایجاد می‌کند که موجب فعالیت سلولهای بخش  LH هیپوتالاموس می‌شوند.

از طرف دیگر سلولهای VMH به افزایش دما حساس هستند و سلولهای LH به کاهش دمای مغز. غیر از هیپوتالاموس نواحی دیگری از مغز از جمله دستگاه لیمبیک و برخی هسته‌های ساقه مغز در انگیزه گرسنگی دخالت دارند. 

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه

فیزیولوژی انگیزه گرسنگی

فیزیولوژی انگیزه تشنگی

فیزیولوژی انگیزه جنسی

فیپزیولوژی انگیزه درد

فیزیولوژی انگیزه مادری

فیزیولوژی انگیزه‌های اجتماعی

پایان

عنوان : فیزیولوژی انگیزش

فرمت : پاورپوینت

حجم : 891 کیلوبایت

تعداد صفحات : 36

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

پاورپوینت فیزیولوژی انگیزش

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت فیزیولوژی انگیزش , پاورپوینت فیزیولوژی انگیزش , دانلود پاورپوینت فیزیولوژی انگیزش , دانلود فیزیولوژی انگیزش , فیزیولوژی انگیزش , روانشناسی انگیزش و هیجان , انگیزش و هیجان , پاورپوینت انگیزش و هیجان , پاورپوینت روانشناسی انگیزش و هیجان , دانلود پاورپوینت روانشناسی انگیزش و هیجان , دانلود , روانشناسی , دانلود پاورپوینت , دانلود روانشناسی , دانلود پاورپوینت روانشناسی , تحقیق فیز

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >