پاورپوینت نظریه فروید در مورد انگیزش

پاورپوینت نظریه فروید در مورد انگیزش

پاورپوینت نظریه فروید در مورد انگیزش

پاورپوینت نظریه فروید در مورد انگیزشدسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 854 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 35

پاورپوینت نظریه فروید در مورد انگیزش شامل 35 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

پاورپوینت نظریه فروید در مورد انگیزش

 

پاورپوینت نظریه فروید در مورد انگیزش شامل 35 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

به اعتقاد فروید که در پزشکی آموزش دیده بود انگیزش توسط نیروهای فیزیولوژیکی تنظیم می‌شود. از نظر وی بدن انسان یک سیستم انرژی پیچیده است که  برای افزایش و کاهش دادن انرژی‌اش در رفتار سازمان یافته است. مثلا با خوردن و نفس کشیدن بدن انرژی جسمانی‌اش را افزایش می‌دهد، با کار کردن و بازی آن را کاهش می‌دهد. به علاوه بدن انرژی روانی ذهنی را نیز تنظیم می‌کند.

ذهن برای انجام کارکردهایش (تفکر ، یادآوری و غیره) به انرژی روانی نیاز دارد و انرژی روانی خود را از انرژی جسمانی بدن بدست می‌آورد. بنابراین در نظر فروید نیروهای بدنی انرژی جسمانی و روانی هر دو را فراهم می‌آورد. 

 

غریزه در نظریه فروید

غریزه نیروی محرک اصلی برای انرژی جسمانی و روانی در نظریه انگیزش فروید است. غریزه نیرویی با منشا زیستی است که از درون ارگانیزم سرچشمه  می‌گیرد و به ذهن رسوخ می‌کند. بنابراین کل انگیزش از هسته نیازهای بدنی غریزی ناشی می‌شود.

لازم است دقیقا روشن شود که منظور فروید از اصطلاح غریزه که به زبان آلمانی Trieb است، چیست. شاید یک نیاز اصطلاح بهتری به جای غریزه باشد. بنابراین غریزه صرفا به معنی محرکی با منشا فیزیولوژیکی است، نیرویی است که از کمبود در اندام بدنی ناشی می‌شود و به صورت بالقوه یک حالت روانی را فعال می‌سازد.

برای فروید به همان تعداد که نیازهای جسمانی مختلف وجود دارند غرایز متعددی موجود هستند که قادرند بر ذهن تاثیر بگذارند. برخی از نیازهای بدنی آشکارتر نیازهای غذا ، آب و خواب هستند. ولی فروید نیازهای مختلف بسیار زیاد بدنی دیگری را نیز شناسایی کرد. وی به جای اینکه غرایز جسمانی را طبقه بندی نموده و فهرستی از آنها تهیه کند دو طبقه کلی را مورد تاکید قرار داد، غرایز زندگی و غرایز مرگ. 

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه
غریزه در نظریه فروید
غریزه زندگی در نظام انگیزشی فروید
تاناتوس یا غریزه مرگ در نظام انگیزی فروید
انگیزش ناهشیار در دیدگاه فروید
انتقاداتی بر نظام انگیزشی فروید
پایان

عنوان : نظریه فروید در مورد انگیزش

فرمت : پاورپوینت

حجم : 854 کیلوبایت

تعداد صفحات : 35

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

پاورپوینت نظریه فروید در مورد انگیزش

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت نظریه فروید در مورد انگیزش , پاورپوینت نظریه فروید در مورد انگیزش , دانلود پاورپوینت نظریه فروید در مورد انگیزش , دانلود نظریه فروید در مورد انگیزش , نظریه فروید در مورد انگیزش , روانشناسی انگیزش و هیجان , انگیزش و هیجان , پاورپوینت انگیزش و هیجان , پاورپوینت روانشناسی انگیزش و هیجان , دانلود پاورپوینت روانشناسی انگیزش و هیجان , دانلود , روانشناسی , دانلود پاورپوینت , دانلود روانشناس

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >