پاورپوینت تاثیر ناکامی بر بهداشت روانی

پاورپوینت تاثیر ناکامی بر بهداشت روانی

پاورپوینت تاثیر ناکامی بر بهداشت روانی

پاورپوینت تاثیر ناکامی بر بهداشت روانیدسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 1307 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 36

پاورپوینت تاثیر ناکامی بر بهداشت روانی شامل 36 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

پاورپوینت تاثیر ناکامی بر بهداشت روانی

 

پاورپوینت تاثیر ناکامی بر بهداشت روانی شامل 36 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

ناکامی یک حالت فرضی است که در آن راه رسیدن با هدف‌ها و خواسته‌ها با مانع برخورد می‌کند. علت انکه ناکامی را حالت فرضی در نظر می‌گیرند آن است که نمی‌توان آن را مستقیما مطالعه کرد بلکه آن از رفتار استنباطی می‌شود. یک موقعیت ناکام کننده ممکن است قوی یا ضعیف باشد، طولانی مدت (حتی دائم العمر) یا کوتاه مدت و همچنین ناشی از عوامل درونی (شخص ، یا بیرونی محیطی) باشد.

با این حال واکنش افراد در برابر ناکامی ایجاد شده تعیین می‌کند که این موقعیت ناکام کننده چقدر بر بهداشت روانی

  Mental  Health تاثیر گذارده است. بعضی افراد با موقعیت سازگاری (Adjustment) خوبی پیدا می‌کند

و حتی از ناکامی پلی برای پیروزی و موفقیت می‌سازند و برخی افراد از مکانیسم‌های دفاعی(Defense Mechaismm) اضطراب‌زا استفاده می‌کنند. در واقع گاهی این موقعیت‌ها نیستند که افراد ناکام می‌کنند بلکه واکنش آنهاست که باعث ظهور ناکامی می‌شود. 

 

تعریف ناکامی:

به عنوان یک رویداد (اتفاق) شرایط سد کننده‌ای که راه را بر فعالیت معطوف با هدف می‌بندد یا مزاحم چنین فعالیتی می‌شود. و به عنوان یک حالت ناراحتی یا آشفتگی و یا خشم ناشی از عقیم ماندن فعالیت را ناکامی (Frustration) می‌گویند.

 

عوامل موثر بر ناکامی

عوامل درونی

گاهی چیزی که مانع دستیابی آدمی به هدف و خشنود شدن وی می‌شود از کم و کاستیهای خودش سر چشمه می‌گیرد. معلولیتهای جسمانی ، نداشتن  بعضی توانایی‌ها و استعدادها و خویشتن داری ناپسنده (عجول بودن) نیز ممکن است آدمی را از رسیدن به هدف باز دارد

اگر هدف متناسب با توانایی‌ها انتخاب شوند احتمال ناکامی کم خواهد بود. به عبارت دیگر افراد باید بدانند که هر کسی نمی‌تواند موسیقیدان ماهری شود یا از امتحان‌های ورودی دانشگاه‌ها با موفقیت عبور کند.

اگر کسی هدف‌هایی برای خود انتخاب کند که فراتر از توانایی‌های او باشد به احتمال زیاد دچار ناکامی خواهد شد. یک واکنش خوب برای سازگاری با ناکامی‌ها تغییر دادن اهداف است. موفقیت یک مسیر ندارد؛ آن شامل راههای متفاوتی است. 

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه
تعریف
عوامل موثر بر ناکامی
عوامل درونی
عوامل بیرونی
واکنش افراد در برابر ناکامی
پرخاشگری
بی تفاوتی
استفاده از مکانیسم‌های دفاعی
ارتباط یادگیری با نوع واکنش به ناکامی
دنیای بدون ناکامی
پایان

عنوان : تاثیر ناکامی بر بهداشت روانی

فرمت : پاورپوینت

حجم : 1.27 مگابایت

تعداد صفحات : 36

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

پاورپوینت تاثیر ناکامی بر بهداشت روانی

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت تاثیر ناکامی بر بهداشت روانی , پاورپوینت تاثیر ناکامی بر بهداشت روانی , دانلود پاورپوینت تاثیر ناکامی بر بهداشت روانی , دانلود تاثیر ناکامی بر بهداشت روانی , تاثیر ناکامی بر بهداشت روانی , آسیب های روانی , پاورپوینت آسیب های روانی , دانلود پاورپوینت آسیب های روانی , دانلود , روانشناسی , دانلود پاورپوینت , دانلود روانشناسی , دانلود پاورپوینت روانشناسی , تحقیق تاثیر ناکامی بر بهداشت روانی

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >