آزمون منع بعدی و آزمون اثر اگاهی از نتایج بر عملکرد

آزمون منع بعدی و آزمون اثر اگاهی از نتایج بر عملکرد

آزمون منع بعدی و آزمون اثر اگاهی از نتایج بر عملکرد

آزمون منع بعدی و آزمون اثر اگاهی از نتایج بر عملکرددسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 57 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 16

هدف در این بررسی مشاهده از آگاهی بر عملکرد می باشد این آزمایش از نوع طرح های بازگشتی مرحله 123و جزو مطالعات موردی می باشد این آزمایش در سه مرحله صورت گرفت

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

تحقیق آزمون منع بعدی و آزمون اثر اگاهی از نتایج بر عملکرد

 

اثر اگاهی از نتایج بر عملکرد

چکیده

هدف در این بررسی مشاهده از آگاهی بر عملکرد می باشد. این آزمایش از نوع طرح های بازگشتی  مرحله 1"2"3و جزو مطالعات موردی می باشد. این آزمایش در سه مرحله صورت گرفت، بدین صورت که در هر مرحله آزمودنی با چشم های بسته تعدادی خط را می بایست مابین دو خط افقی به نام های خط پایه و خط معیار رسم می کرد. حالت مطلوب خطوط به اندازه cm ١٠، یعنی فاصله بین دو خط پایه و معیار بود. در مرحله دو متغیر مستقل که آگاهی دادن به آزمودنی از عملکردش بوسیله آزماینده بود اعمال شد ومیانگین بدست آمده با یکدیگر مقایسه می شود ومعنی دار بودن تفاوت میانگین ها ی مراحل اول ودوم واول با سوم با استفاده از آزمون T استودنت مورد استفاده قرار می گیرد .نتیجه تجزیه و تحلیل های آماری نشان داد که آگاهی بر عملکرد این آزمودنی موجب بهبود عملکرد می‌شود .البته اجرای این آزمایش خالی از نقاط ضعف نبود.

 

مقدمه  

یکی از مباحث مورد بحث روان‌شناسی یادگیری این است که‌ آگاهی از نتایج موجب بهبود عملکرد می‌شود.به عبارت دیگر اگر یادگیرنده‌ای،به هنگام یادگیری،از نتایج کار خود اطلاّع حاصل کند، این اطلاّع عملکردهای جاری و عملکردهای بعدی او را تحت تأثیر قرار می‌دهد و موجب بهبود نتایج می‌شود.بنابراین منظور از آزمایش‌ ارائه شده در مقاله نشان دادن این واقعیت است که تمرین به تنهایی‌ موجب بهبود یادگیری نمی‌شود بلکه یادگیری بیشتر بستگی به تقویت‌ رفتارهای متوالی دارد.

یادگیری یکی از مهم ترین توانایی های انسان محسوب می شود که آن را از سایر موجودات متمایز میکند .یادگیری عبارت است از: تغیر نسبتاً پایدار در رفتار یا توان رفتاری که حاصل تجربه است گفته می شود .تفاوت عملکرد با یادگیری در این است که عملکرد محصول یادگیری است . (تفاوت بین یادگیری وعملکرد؛ تفاوت بین دانستن چگونه انجام دادن کاری وانجام دادن آن کار است )

هدف ما از آزمایشی که ترتیب داده ایم این است که اگر دانش آموزی یا دانشجویی ،یابه طور کلی ،یادگیرنده ای به هنگام یادگیری ،اگر از نتایج عملکرد خود مطلع شود ،رفتار او بر حسب عملکرد هایش تغییر شکل می یابد و موجب بهبود عملکرد های جاری وبعدی او می شود .

 

فهرست

عنوان................................................................................................صفحه

موضوع.................................................................................................................3.

چکیده ....................................................................................................................3.

مقدمه .....................................................................................................................4.

بیان مسئله ..............................................................................................................9.

اهمیت تحقیق ...........................................................................................................9.

بیان فرضیه ...........................................................................................................10.

تعریف نظری وعملیاتی ..............................................................................................10.

تعیین متغییر ها........................................................................................................10.

جامعه آماری .........................................................................................................10.

نمونه آماری .........................................................................................................10.

روش نمونه گیری وجمع آوری اطلاعات.........................................................................10

روش تحقیق..........................................................................................................11

ابزار اندازه گیری..................................................................................................12.

تحلیل نتایج..........................................................................................................12.

بحث ونتیجه گیری.................................................................................................14.

منابع.................................................................................................................15.

ضمایم...............................................................................................................16.

 

نوع فایل:word

سایز: 57.6 KB  

تعداد صفحه:16

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

1 نظر

  1. نظرات کاربران:

       Sol در ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۶:۵۴:۴۹
    Hey! I understand this is kind of off-topic but I needed to ask.
    Does running a well-established website such as yours require a large amount of work?

    I'm completely new to blogging but I do write in my diary on a daily basis.
    I'd like to start a blog so I can easily share my own experience and views online.
    Please let me know if you have any kind of ideas or tips for new aspiring bloggers.
    Thankyou!


    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >