پیشینه و مبانی نظری نقش عوامل اقلیم در بروز تصادفات رانندگی
دسته: جغرافیا
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 123 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 41
پیشینه و مبانی نظری نقش عوامل اقلیم در بروز تصادفات رانندگی
قیمت فایل فقط 27,000 تومان
پیشینه و مبانی نظری نقش عوامل اقلیم در بروز تصادفات رانندگی
جزئیات:
توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
|
| |||
12 | 2-1ادبیات تحقیق | |||
12 | 2-1-1 تعاریف و مفاهیم |
| ||
17 | 2-1-2 تعریف شبکه و انواع شبکه ها |
| ||
19 | 2-1-2-1 نظام ارتباطات و حمل ونقل شهری |
| ||
20 | 2-1-2-2 طرحهای جادههای شهری |
| ||
20 | 2-1-2-3 انواع جادههای شهری |
| ||
21 | 2-1-2-4 ظرفیت جادهها در شهر |
| ||
21 | 2-1-2-5 تقاطعها |
| ||
21 | 2-1-2-5-1 فاصله بین تقاطعها |
|
| |
22 | 2-1-2-5-2 انواع تقاطع ها |
|
| |
23 | 2-1-2-6 پارکینگ |
| ||
24 | 2-1-2-7- انواع راههای شهری |
| ||
24 | 2-1-2-8 راههای شریانی |
| ||
25 | 2-1-2-9 راه و شبکههای ارتباطی |
| ||
26 | 2-1-2-10 ظرفیت راههای شهری |
| ||
26 | 2-1-2-11 عوامل کاهش ظرفیت |
| ||
27 | 2-1-2-12 ظرفیت عملی |
| ||
27 | 2-1-2-13 طبقه بندی شبکههای ارتباطی |
| ||
27 | 2-1-2-14 پارکینگ خیابانی |
| ||
28 | 2-1-2-15 راههای پیاده |
| ||
28 | 2-1-2-15-1 پیاده روها |
|
| |
29 | 2-1-2-15-2 پیاده راهها |
|
| |
29 | 2-1-2-16 بررسی جزئیات هر یک از شبکههای حمل و نقل |
| ||
30 | 2-2-3 رابطه بین آب و هوا و حمل ونقل |
| ||
31 | 2-2-3-1بارش و سوانح جاده ای |
| ||
33 | 2-2-3-2 یخبندان و تاثیر آن بر حمل ونقل |
| ||
37 | 2-2-3-3 مه و تأثیرات آن در تصادفات و حمل ونقل جاده ای |
| ||
37 | 2-2-4 وضعیت اقلیم شناسی جاده ای در جهان |
| ||
38 | 2-2-5 پارامترهای مورد سنجش در ایستگاه های هواشناسی |
| ||
39 | 2-2-6 اهمیت پیش بینی هواشناسی در عبور و مرور جاده ای در ایران و ایجاد دستگاه های هواشناس مخصوص جاده ها |
| ||
40 | 2-2-7 گردشگری در ایران و رابطه آن با عوامل حمل و نقل |
| ||
41 | 2-2-8 جغرافیای توریستی و رابطه آن با اقلیم |
| ||
42 | 2-2-9 ابعاد تصادف جاده ای |
| ||
42 | 2-2-9-1 ابعاد جابجایی گردشگری در ایران مخصوصاً در ایام تعطیل و رابطه آن با تصادفات جاده ای |
| ||
43 | 2-3 پیشینه تحقیق |
| ||
2-1 ادبیات تحقیق
2-1-1 تعاریف و مفاهیم
- تصادف و سانحه
در فرهنگ لغات به معنی: بهم برخورد کردن، روبرو شدن و بهم رسیدن می باشد و سانحه، پیش آمد و حادثه معنی شده است. در اصطلاح، حمل و نقل؛ برخورد وسایل نقلیه به یکدیگر یا به یک جسم و یا منحرف شدن و خارج شدن از مسیر جاده را تصادف می نامند. در گزارشات پلیس راه؛ نوع تصادفات را به سه دسته؛ منجر به فوت، منجر به جرح و منجر به خسارت دسته بندی کرده اند. بدیهی است، تصادفات جرحی و خسارتی می تواند از ساده تا بسیار شدید دسته بندی شوند.
قبل از اخترع ماشین بخار، وسایل نقلیه بسیار ساده بود و عموماً ترددها با استفاده از چهار پایان انجام می شد. با افزایش جمعیت و گسترش روابط جوامع به تدریج وسایل نقلیه متحول شد و خصوصاً پس از انقلاب صنعتی و بکارگیری سوخت های فسیلی، وسایل نقلیه موتوری جایگزین کالسکه و سایر وسایل حمل و نقل ابتدایی شد گرچه وسایل ارتباط جمعی، نظیرتلفن - رادیو - تلوزیون – اینترنت و سایر وسایل ارتباط جمعی به نسبت توسعه جوامع بشری و رشد جمعیت و توسعه علوم از تحول بسیار قابل ملاحظه ای برخوردار بوده ولی در موارد بسیاری از جمله گزران اوقات فراقت، مراجعه به سازمانهای بزرگ و وزارتخانهها، سمینارها، گردهمایی ها، ادامه تحصیل در مقاطع عالی و صدها مورد دیگر ضرورت استفاده از وسایل نقلیه و جابه جایی انسانها از مکانی به مکان دیگر امری اجتناب ناپذیر می نماید. بدین لحاظ هر روز شاهد افزایش تعداد فرودگاهها (راههای هوایی) بندرگاهها (راههای دریایی) و احداث جاده های زمینی و توسعه راههای زمینی بصورت بزرگراه ها می باشد و در عین حال در بسیاری از کشورها از جمله در ایران هنوز هم تعداد افرادی که از راههای ارتباطی زمینی استفاده می کنند بسیار بیشتر از تعداد مسافرانی است که از راههای هوایی و دریایی استفاده می کنند.
با توجه به اینکه حدود 25% از وسعت کشور ما کوهستانی می باشد، اکثر جادهها بخصوص بین شهرهای کوچک حداقل در 40 سال قبل احداث شده اند که توانایی و کشش ترافیک همان زمان ها را داشته اند اما با توجه به افزایش جمعیت در چند دهه اخیر و بالا رفتن سطح زندگی افراد و فرهنگ جابجایی جمعیت به منظورهای مختلف نظیر گردشگری، ادامه تحصیل، کاریابی و غیره از یکسو و رشد صنایع ماشین سازی به ویژه تولید اتومبیل در چند سال اخیر ترددهای جادهای را به نحو چشمگیری افزایش داده است. در عین حالی که تعویض کردن جادهها، افزایش طول جادهها، احداث بزرگراهها با نسبت افزایش جمعیت و افزایش تعداد اتومبیل همسانی و همخوانی نداشته است، بدین لحاظ عدم هماهنگی و ناهمسانی بین ظرفیت جادهای و ترافیک ان در تعداد تصادفات جاده ای افزوده است. به هر صورت راهها در زندگی اجتماعی و اقتصادی و روزمره انسان ها حکم شریان های حیاتی را ایفا می کند، کمبود یا نبود آنها در حیات اقتصادی و اجتماعی هر جامعه اخلال ایجاد می کند.
ادامه مطلب
نوشتن دیدگاه