پیشینه و مبانی نظری مکان یابی پهنه های مناسب احداث پارکینگ های عمومی و طبقاتی

پیشینه و مبانی نظری مکان یابی پهنه های مناسب احداث پارکینگ های عمومی و طبقاتی

پیشینه و مبانی نظری مکان یابی پهنه های مناسب احداث پارکینگ های عمومی و طبقاتی

پیشینه و مبانی نظری مکان یابی پهنه های مناسب احداث پارکینگ های عمومی و طبقاتیدسته: جغرافیا
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 790 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 65

پیشینه و مبانی نظری مکان یابی پهنه های مناسب احداث پارکینگ های عمومی و طبقاتی

پیشینه و مبانی نظری مکان یابی پهنه های مناسب احداث پارکینگ های عمومی و طبقاتی

 

جزئیات:

 

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

 

2-1- مقدمه 21

2-2- پیشینه ی تاریخی پارکینگ 21

2-3- جای پارک 22

2-4- فضا – ساعت 22

2-5- جابجایی(واگردان) 22

2-6-عرضه پارکینگ 22

2-7 -تقاضای پارکینگ 23

2-8-تعیین میزان تقاضای پارکینگ 23

2-9-روابط مربوط به عرضه، کاربری و تقاضای پارکینگ 23

2-10- استخراج میزان عرضه و تقاضای پارکینگ 24

2-11- گروهها و منافع متأثر از پارکینگ 25

2-12- سطح توقف خودرو 25

2-13- حریم و استانداردهای فضای پارک 25

2-14- ترافیک 26

2-15- عوامل تشکیل دهنده ترافیک 26

2-16- مدیریت ترافیک 27

2-17- تسهیلات ترافیک 27

2-18- پارکینگ 28

2-19- پارکینگ عمومی 28

2-20- دسترسی به پارکینگ 28

2-21-  برآورد پارکینگ لازم 30

2-22- مشکلات احداث پارکینگ 30

2-23- اشباع پارکینگ 31

2-24- محل پارکینگ .32

2-25-تولید سفر 33

2-26- مطالعات مبدأ و مقصد 34

2-27- برنامه ریزی برای معلولین 34

2-28- تقسیم بندی پارک حاشیه ای بر اساس مدت توقف 37

2-29- استانداردهای خودرو 37

2-30-محدوده مورد مطالعه پارکینگ 38

2-31-متوسط مدت زمان پارک : 40

2-32- محل های دارای اولویت برای انجام مطالعات پارک حاشیه ای 41

2-33-اهمیت احداث پارکینگهای طبقاتی 42

2-34- مقایسه هزینه های ایجاد یک واحد پارکینگ 43

2-35- شاخص های پارکینگ سلامت محور 43

2-36- شاخص های مکان یابی کاربریهای شهری 45

2-37- تأسیسات پارکینگ 48

2-38- سایر فضاهای پارکینگ 52

2-39-انواع پارکینگ 52

2-40-تکنولوژی های جدید پارکینگ و روش های نوین مدیریت فضاهای پارک 55

2-41- مشکلات احداث پارکینگ 63

2-42- سازۀ پارکینگ 63

2-43-مدیریت پارکینگ 64

2-44-ابعاد وسایل نقلیه، استانداردها و سرانه های طراحی پارکینگ 66

2-45-فضای مورد نیاز پارکینگ برای کاربری های مختلف و نقش رعایت سرانه ها 68

2-46-گشتن به دنبال جای پارک، معضل امروز شهرها 70

2-47- مکانیابی 71

2-48-مکان یابی پارکینگ 71

2-49- اهمیت مکانیابی صحیح در استقرار پارکینگهای عمومی 72

2-50- معیارهای موثر در مکانیابی پارکینگ 73

2-51- سیستم اطلاعات جغرافیایی 74

2-52- استفاده از GIS در شهرسازی و برنامه ریزی شهری 75

2-53- استفاده از سیستم های اطلاعات جغرافیایی در حوزه حمل و نقل 75

2-54-روش های مکان یابی پارکینگ 76

2-55-نتیجه گیری 80

 

 

 

 

2-1- مقدمه:

با توجه به اینکه در این پژوهش به بررسی وضعیت پارکینگ های عمومی در شهر لاهیجان و ارتباط آن با سایر کاربریها و عناصر شهری پرداخته خواهد شد و پیش زمینه اصلی برای ورود به مبحث اصلی، آشنایی با مفاهیم پایه می باشد، در این قسمت به تفضیل به بیان ادبیات پژوهش پرداخته خواهد شد.

2-2- پیشینه ی تاریخی پارکینگ:

اغلب پارکینگهای انبوه و گاراژها قبل از سال 1920 موجود بودند.در آن زمان حمل و نقل عمومی ، سرویس دهی مناسبی به مراکز خرید و محلهای کار داشت.اغلب سفرها با وسایل نقلیه ای مانند درشکه انجام می شد و پارک کنار خیابان بسیار محدود بود.تحول در گاراژها در سالهای دهه 1920 شروع شد. در آن دهه گاراژها در مراکز اصلی شهر مکان داده شدند . شاغلین و کسبه ای که دارای اتومبیل شخصی بودند در این گاراژها اتومبیل خود را پارک می کردند؛دلیل آن به خاطر آسیب نرساندن به اتومبیلها توسط افراد مزاحم بود و همچنین در داخل این گاراژها خدماتی از قبیل تعمیرات و رنگ کردن اتومبیل صورت می گرفت.البته در بعضی اوقات هزینه های احداث گاراژها بر عهده استفاده کنندگان  بود.

 

ادامه مطلب

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >