پاورپوینت روانشناسی مثبت گرا ، سلیگمن

پاورپوینت روانشناسی مثبت گرا ، سلیگمن

پاورپوینت روانشناسی مثبت گرا ، سلیگمن

پاورپوینت روانشناسی مثبت گرا ، سلیگمندسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 2124 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 40

پاورپوینت روانشناسی مثبت گرا ، سلیگمن شامل 40 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد

قیمت فایل فقط 8,900 تومان

خرید

پاورپوینت روانشناسی مثبت گرا ، سلیگمن

 

پاورپوینت روانشناسی مثبت گرا ، سلیگمن شامل 40 اسلاید است که با پاورپوینت 2016 طراحی شده است وقابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد.  در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .


مقدمه

مارتین سلیگمن در 12 اگوست 1942 در شهر آلبانی از ایالت نیویورک زاده شد.مارتین در خانواده‌ای مذهبی رشد یافت. در بسیاری از کتاب های او می توان رد پای مذهب را دید تعابیر وی از انجیل بسیار ژرف است و دوست دارد مسایل مربوط به نظریه اش را با کتاب مقدس بیان کند.اودانشمندی است که جرات رویارویی با روی کرد غالب زمان خود ، رفتارگرایی آن هم در برابر بزرگانی هم چون بی‌اف اسکینر را به خود داده و در یک همایش بزرگ در دانشگاه آکسفورد آن را زیر سؤال می‌برد و از پدیده‌ای سخن می‌گوید با نام درماندگی آموخته شده چیزی که شاید پوزخند اسکینر رفتار گرای نامی را در پی داشته است.

آرون بک ، آلبرت الیس ،مارتین سلیگمن و دیگران به دیگرگونی در باورها و شیوه پردازش اطلاعات ، خلق و خو  و تفکر باوردارند ولیکن روی کردی که سلیگمن پرداخته است دیدگاهی است شناختی با درون مایه ای مشخص بدون درون نگری های روان کاوانه و غیرقابل توجیه هم چون عقده اودیپ.

به راستی سلیگمن را می توان نسخه به روز شده شناختی ، پست مدرن میانه رو و انسان گرایی نو فرویدی هم چون آلفرد آدلر به شمار آورد.

          مارتین سلیگمن و سیکزِنت میهالی، درباره روان شناسی مثبت گرا گفته اند : ما باور داریم که روان شناسی ازکارکرد مثبت انسان پدید خواهد آمد و مورد پذیرش علمی قرار خواهد گرفت و سهم مؤثری در رشد و شکوفایی افراد، خانواده ها و اجتماعات خواهد داشت.

 

افراد مهم در روان شناسی مثبت گرا
     مارتین سلیگمن،
میهالی سیکزِنت میهالی،
کریستوفر پترسون،
کارول دِوِک،
دانیل گیلبرت،
کنون شلدون،
آلبرت بندورا، 
سی آر اسنایدر، 
فیلیپ زیمباردو،

 

مروری کوتاه بر تاریخچه تحول فکری سلیگمن

سلیگمن در میانه دهه 1960 در دانشگاه پنسیلوانیا پژوهشی را درباره جنبه محدود شخصیت  آغاز کرد که آن را درماندگی آموخته شده نامید پس از آن تمایلات پژوهشی خود را گسترش داد تا موضوع شخصیت خوش بینی در برابر بد بینی را در برگیرد. سلیگمن بر این باور است تنها نداشتن کنترل در شرایط درماندگی آموخته شده بر سلامتی ما تاثیر نمی گذارد بلکه این هم اهمیت دارد که این نداشتن کنترل را برای خودمان چگونه توجیه می کنیم و برای توجیه این پدیده مفهوم سبک تبیینی را برگزید.سبک تبیینی خوش بینانه از درماندگی آموخته شده جلو گیری می کند ، سبک تبیینی بد بینانه درماندگی آموخته شده را به همه جنبه های زندگی می کشاند .

کسانی که سبک تبیینی خوش بینانه دارند از کسانی که سبک تبیینی بد بینانه دارند تندرست تراند . خوش بینی و بدبینی آموختنی است و می تواند بر کارکرد شناختی ما تاثیر بگذارد.

         هم چنین میان درماندگی آموخته شده و افسردگی ارتباط وجود دارد . نشانه اصلی افسردگی احساس ناتوانی در کنترل روی داد های زندگی است . سلیگمن افسردگی را <اوج بدبینی> می نامد. کسانی که به شدت افسرده اند باور دارند درمانده اند و برای انجام هیچ کاری ارزش نمی گذارند چون انتظار ندارند چیزی به سود آن ها پایان یابد.

و ...

فهرست مطالب

پیش گفتار
افراد مهم در روان شناسی مثبت گرا
مروری کوتاه بر تاریخچه تحول فکری سلیگمن    
پیشینه روان شناسی مثبت گرا
مفاهیم و نظریه اصلی روان شناسی مثبت گرا
الگوهای درمانی روان شناسی مثبت گرا
تمرین های روان شناسی مثبت گرا
پایان

عنوان : روانشناسی مثبت گرا ، سلیگمن

فرمت : پاورپوینت

حجم : 2.07 مگابایت

تعداد صفحات : 40

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

پاورپوینت روانشناسی مثبت گرا سلیگمن

X

1 نظر

  1. نظرات کاربران:

       Reed در ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۷:۵۶:۵۶
    Howdy, i read your blog from time to time and i
    own a similar one and i was just wondering if you get a lot of spam responses?
    If so how do you protect against it, any plugin or anything you
    can suggest? I get so much lately it&#039;s driving me crazy so any help is very
    much appreciated.


    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >