پاورپوینت مراحل زندگی از نظر لوینسون

پاورپوینت مراحل زندگی از نظر لوینسون

پاورپوینت مراحل زندگی از نظر لوینسون

پاورپوینت مراحل زندگی از نظر لوینسون دسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 1652 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 36

پاورپوینت مراحل زندگی از نظر لوینسون شامل 36 اسلاید است که با پاورپوینت 2016 طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

پاورپوینت مراحل زندگی از نظر لوینسون

 

پاورپوینت مراحل زندگی از نظر لوینسون شامل 36 اسلاید است که با پاورپوینت 2016 طراحی شده وقابل ویرایش می باشد. این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

مردان و زنان با تکلیف رشدی به شیوه ای متفاوت برخورد می کنند، لوینسون مانند اریکسون رشد را به صورت زنجیره ای از دوره ها یا مراحل در نظر می گیرد که از لحاظ کیفی مجزا هستند. هریک زمان خاص خود را دارند و چالشهای روانی ویژه ای را زندگی شخص به همراه می آورند. در هر دوره، تغییرات مهمی روی می دهند که با توجه به سن فرد قابل پیش بینی هستند و نیروهای زیستی و اجتماعی مشترکا آنها را ایجاد می کنند.

هر دوره با یک انتقال ۵ ساله شروع می شود و فرد را برای دوره بعدی آماده می کند. ساختار زندگی، الگو یا طرح اساسی زندگی فرد در هر لحظه معین می باشد. اجزای تشکیل دهنده آن روابط فرد با دیگران، اعم از افراد، گروه ها و موسسات هستند. وظیفه اصلی دوره ساختار سازی، برگزیدن و منسجم کردن اجزا به شیوه ای است که زندگی فرد را بهبود بخشد که هر دوره آن ۵ تا ۷ سال است.

اوایل بزرگسالی، بیشترین انرژی و وفور نعمت، تناقض و استرس است. این سالها رضایت زیاد از عشق، تمایلات جنسی، زندگی خانوادگی، دستاوردهای شغلی و تحقق اهداف مهم زندگی را به همراه دارند. این سالها فشار زیادی را مانند تصمیمات مهم ازدواج، فرزندان، کار و سبک زندگی قبل از اینکه خیلی از افراد تجربه زندگی لازم را برای انتخاب عاقلانه داشته باشند دارد.

تاثیر رویاها بر رشد روانی اجتماعی طبق نظریه لوینسون
در انتقال اوایل بزرگسالی اغلب جوانان رویایی را میسازند که در خلال آن خود را در دنیای بزرگسالی تجسم می کنند . این رویا، تصمیم گیری آنها را هدایت می کند. رویاهای زنان، خود را بر حسب روابط با شوهر، فرزندان، و همکاران توصیف می کند. رویاهای مردان بیشتر فردگرا هستند، آنها افراد مهم، مخصوصا همسر خود را پشتیبان مهمی برای هدفشان می دانند. آنها به ندرت خود را پشتیبان اهداف دیگران می انگارند.

و ...

فهرست مطالب

مقدمه

تاثیر رویاها بر رشد روانی اجتماعی طبق نظریه لوینسون

سر و سامان یافتن مردان/ادامه بی ثباتی زنان
سازگاری با زندگی از نظر ویلانت

نقطه ضعفهای نظریه لوینسون و ویلانت

پایان

 

عنوان : مراحل زندگی از نظر لوینسون

فرمت : پاورپوینت

حجم : 1.61 مگابایت

تعداد صفحات : 36

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

پاورپوینت مراحل زندگی از نظر لوینسون

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >