پاورپوینت مارگارت مید و بلوغ در ساموآ

پاورپوینت مارگارت مید و بلوغ در ساموآ

پاورپوینت مارگارت مید و بلوغ در ساموآ

پاورپوینت مارگارت مید و بلوغ در ساموآ دسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 2360 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 36

پاورپوینت مارگارت مید و بلوغ در ساموآ شامل 36 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد

قیمت فایل فقط 8,900 تومان

خرید

پاورپوینت مارگارت مید و بلوغ در ساموآ

 

پاورپوینت مارگارت مید و بلوغ در ساموآ شامل 36 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

مارگارت مید یکی از مهم ترین انسان شناسان قرن بیستم و از بنیانگذاران مکتب فرهنگ و شخصیت بود . وی از شاگردان بوآس و بندیکت و کسی بود که میان نظریه و روش پیوند برقرار کرد .
مید در قرن بیستم راه را برای پیوند میان انسان شناسی و روانشناسی باز کرد . مهمترین اثر مید که بلوغ در ساموا نام دارد منجر به شهرت جهانی وی شد او انسان شناسی است که با آثار خود به مردمی شدن رشته انسان شناسی کمک کرد .
مید در انتهای قرن بیستم با عنوان «مادربزرگ انسان شناس ها» معروف بود زیرا در آن دوران هیچ کس به اندازه او برای گسترش انسان شناسی تلاش نکرد . او علاوه بر انسان شناسی در زمینه دفاع از حقوق زنان و جنبشهای مخالفت با تبعیض نژادی و ضد جنگ شهرت دارد

زندگینامه

مارگارت مید پر مخاطب ترین مردم شناس امریکایی بود. او در سال ۱۹۰۱ در خانواده ای نسبتاً مرفه، فرهیخته و اجتماعی به دنیا آمد. پدرش استاد اقتصاد بود و مادرش هم در شمار دانش آموختگانی بود که فعالیت های اجتماعی وسیعی داشت.

او تحت تأثیر روانشناسان و روانکاوان قرار گرفت و به روش تجزیه و تحلیل مسائل روانی علاقمند شد. مید در مطالعات مردم شناسی علمی از اصول روانپزشکی فروید استفاده می کرد، به همین دلیل اولین اثر خود به نام «بلوغ در ساموآ» را منتشر ساخت. این اثر از شاهکارهای مردم شناسی است.

انگاره اصلی مارگارت مید عبارت است از اینکه، تفاوت های میان مردم معمولاً به فرهنگ هایشان برمی گردد و از دوره کودکی آنها نشأت می گیرد و همچنین این تفاوت ها به انتظارات خاصی می انجامد، در حالی که این تفاوت ها می تواند به دگرگونی نسل ها هم منتهی شود. در واقع او به این نکته می رسد که چگونه نوزاد انسان بزرگ می شود و به جرگه اعضای یک جامعه می پیوندد.

در واقع مید به این نتیجه رسید که کودک امریکایی باید طوری تربیت شود که در انتخاب راه خود آزاد باشد و تأکید کرد که وقتی حب و بغض های بی جا موانعی در پیش پای کودکان ما می گذارد و هنگامی که در مراحل نخستین به هیچ موازینی اهمیت نمی دهند، لاجرم بی هیچ شائبه و غرضی در انتخاب طرقی که پیش پای آنها قرار دارد آزاد خواهند بود.

 

و ...

فهرست مطالب

مقدمه
زندگینامه
مهمترین آثار مید
درباره بلوغ در ساموا
درباره جنسیت و منش در سه جامعه بدو
انتقادات
پایان

 

عنوان : مارگارت مید و بلوغ در ساموآ

فرمت : پاورپوینت

حجم : 2.30 مگابایت

تعداد صفحات : 36

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

پاورپوینت مارگارت مید و بلوغ در ساموآ

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >