سیستمهای خبره و وب سایتهای تجاری

سیستمهای خبره و وب سایتهای تجاری

فصل اول : سیستمهای خبره

سیستم­های خبره سیستم­های برنامه­ریزی شده­ای هستند که پایگاه­ دانش آنها انباشته از اطلاعاتی است که انسان­ها هنگام تصمیم­گیری درباره یک موضوع خاص بر اساس آن تصمیم می­گیرند.

درواقع سیستم خبره برنامه­های کامپیوتری هستند که نحوه تفکر یک متخصص در یک زمینه خاص را شبیه‌سازی می­کند. این نرم‌افزارها، دارای الگوی منطقی­ هستند که یک متخصص براساس آنان تصمیم‌گیری می­کند. یکی از اهداف هوش مصنوعی، فهم هوش انسانی با شبیه‌سازی آن توسط برنامه کامپیوتری است. البته بدیهی است که هوش را می‌توان به بسیاری از مهارت­های مبتنی بر فهم، از جمله توانایی تصمیم­گیری، یادگیری و فهم زبان تعمیم داده و از این‌رو یک واژه کلی محسوب می­شود. بیشترین دستاوردهای هوش مصنوعی، در زمینه تصمیم‌گیری و حل مسئله بوده است؛ که عالی­ترین موضوع سیستم خبره را شامل می­شود. به آن نوعی از برنامه هوش مصنوعی که به سطحی از خبرگی می­رسند که می­توانند به‌جای یک متخصص در یک زمینه خاص تصمیم­گیری کنند، سیستم خبره می‌گویند.

فصل دوم :‌ تجارت الکترونیکی  و سیستمهای پشتیبان تصمیم گیری /توصیه گر

سیستم های اطلاعاتی

به علت گستردگی وپیچیدگی موجود درسیستمها، مدیران اطلاعات ومتخصصاناطلاعاتی از سیستمهای اطلاعاتی یعنی سیستمهایی که به کمک ابزارهایرایانه‌ای وفن آوری اطلاعات به گردآوری اطلاعات وپردازش سیستم های میپردازند روآورده اند. البته سیستم های اطلاعاتی به آن نقطه نرسیده اند کهبتوانند فکرکنند، برنامه ریزی کنند وبه چگونگی تغییرات واکنش دهند. هنوزچندین اتاق برای افراد که این سیستم هارا اداره می کنند وجود دارد. وبایدتوجه داشت که فقط یک اقلیت کوچکی ازاین افراد عملاً سیستم های رایانه‌ای یاسیستم های فن‌آوری اطلاعات را طراحی می کنند. تعداد زیادی از این افرادکاربر نهایی هستند مانند مدیران، کارکنان اداری ودیگران که از رایانه درزمینه های شغلی خود استفاده می کنند(Curtin et al 1998,23).انبوهاطلاعاتی که درپایگاههای داده شرکتها ذخیره می شود اکثراً آنقدرزیادهستندکه برای مدیران، بی معنی(وغیرقابل استفاده  )می شوند. این آنارشی وهرجومرج درحجم انبوه اطلاعات نیازبه یک سیستم اطلاعاتی برای رده بندی وتقسیمبندی آن برای استفاده هرچه بیشتر ازآن می باشد.

فصل سوم :‌سیستمهای خبره و وب سایتهای تجاری

سیستم های مبتنی بر دانش و اینترنت :

"گرو"[1]  معتقد است که سه فاکتور عمده باعث شده که اینترنت بستر ایده عالی برای سیستم های مبتنیبر دانش باشد .این عوامل عبارتند از :

  1. قابلیت در دسترس بودن اینترنت
  2. جستجو گران اینترنت رابط های کاربری چند رسانه و رایجی را فراهم می کنند
  3. ابزارهای متعددی و سازگاری با سیستم های مبتنی بر دانش در دسترس هستند
  4. برنامه های کاربردی مبتنی بر اینترنت ذاتاً قابلیت جابه جای دارند
  5. ظهور پروتکلهای با قابلیت پشتیبانی در بین)انواع(سیستمهای مبتنی بر دانش

او همچنین مشکلات متعددی را که بر سر راه وب سایت های مبتنی بر سیستم های مبتنی بر داشنهستند را بر شمرده است . آنها عبارتند از :

  1. تغییر سریع سرورها ، عناصر رابط کاربری ، موتورهای استنتاج ، و وجود پرتوکل های متعدد
  2. کاهش پتانسیل گلوگاه انتقال که بوسیله بار ارتباطی و کمبود زیر ساخت ها ایجاد می شود.

  تعریف وب سایت تجاری :

وب سایت تجاری صفحات یا اسناد مرتبط با هم هستند که اساساً برای تبلیغ محصولات و خدمات از یکدامنه وب استفاده می کنند.اکثر وب سایتهای تجاری تحت مالکیت شرکت های مشخصی هستند و هدفآنها فروش و یا تولید درآمد برای آن شرکت ها می باشد

خرید و دانلود محصول

لینک محصول

http://archkala.zepo.ir/post/84215 دریافت دمو

تعداد صفحات : 112 صفحه | سپاسگزاری، تقدیم و چکیده : دارد | فهرست : دارد | مفاهیم سیستم خبره و سایتهای تجاری : بطور کامل | طراحی شده برای مقطع کارشناسی : گرایش فناوری اطلاعات |

 

 

 

خبره , تجارت , سایت تجاری , سیستم خبره , پروژه کارشناسی , پروژه , آی تی , پروزه آی تی , IT , پایان نامه کارشناسی , سامانه‌های تصمیم یار , هوش مصنوعی , پالایش اطلاعات , انباشت اطلاعات , سیستم‌های پیشنهادگر

 

 

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >