پاورپوینت نظریه ی قدرت میشل فوکو

پاورپوینت نظریه ی قدرت میشل فوکو

پاورپوینت نظریه ی قدرت میشل فوکو

پاورپوینت نظریه ی قدرت میشل فوکو دسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 2191 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 54

پاورپوینت نظریه ی قدرت میشل فوکو شامل 54 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان جامعه شناسی کاربرد دارد

قیمت فایل فقط 9,500 تومان

خرید

پاورپوینت نظریه ی قدرت میشل فوکو

 

پاورپوینت نظریه ی قدرت میشل فوکو شامل 54 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان جامعه شناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

چکیده

این مطلب،تلاش دارد تا دیدگاه فوکو درباره ی قدرت و رابطه ی آن با مفاهیمی چون، دانش و معرفت و انوع قدرت و مکانیزم های آن،انضباط و ....و تا حدودی انتقادات وارد بر این دیدگاه را مورد بررسی قرار دهد،فوکو به طور کلی قدرت را یک وضعیت استراتژیکی پیچیده و مرتبط و تفکیک ناپذیر از دانش و معرفت می داند که صرفاً در مالکیت نیست بلکه در همه جا و همه ی مکان ها حضوری دائمی و چشم گیر دارد .

مقدمه:

قدرت،یکی از عام ترین مفاهیم در علوم انسانی و اجتماعی است و شاید دلیل این عام بودن،حضور همیشگی اش در روابط اجتماعی و انسانی باشد.قدرت،ذاتی روابط اجتماعی است و جامعه به واسطه آن به سامان می شود.

در نگرش سیاسی و فلسفی عمومی معاصر،قدرت همواره معادل حکومت تلقی می شود و حکومت،تنها صاحب امتیاز قدرت به حساب می آید و مردم فاقد آن هستند.

بر پایه ی این نگرش،کشمکش اصلی در جوامع،تضاد بین فرادستان"صاحبان قدرت" و فرو دستان"افراد فاقد قدرت" می باشد،بنابراین،در این دیدگاه،چالش اصلی عبارت است از تلاش فرودستان در جهت به دست گرفتن تمام یا بخشی از قدرت و در پی آن رسیدن به رهایی و آزادی،اما فوکو این برداشت از قدرت را نوعی توهم می داند و اظهار می دارد،نباید قدرت را به عنوان امتیازی که تصاحب و تملک می شود در نظر گرفت،بلکه باید آن را به منزله ی شبکه ای از مناسبات دانست که همواره در حال گسترش و فعالیت است.

فوکو،قدرت و مناسبات آن را در روابط میان شهروندان یا در مرز میان طبقات اجتماعی نمی بیند،بلکه آن را شبکه ای گسترده که تا اعماق جامعه پیش رفته است و همه ی افراد در این شبکه کم و بیش درگیرند،می داند،چه بالایی ها و چه پایینی ها!چه حاکمان و چه زیردستان،همگی در مسیر اعمال قدرتند.بر همین مبنا،فوکو از ما می خواهد که در توصیف اثرات قدرت از به کار بردن واژه های منفی،دست برداریم.یعنی واژه هایی نظیرک"قدرت طرد می کند"،"سرکوب می کند"،"جلوگیری و سانسور می کند"و ...مبین مناسبات قدرت نیست و در واقع به عقیده ی وی،"قدرت تولید می کند."

به طور کلی میشل فوکو،این اندیشمند فرامدرن نقشی تعیین کننده در طرح ادبیات مربوط به قدرت دارد.

 

و ...

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

زندگی شخصی:(گوشه ای از زندگی فوکو)

قدرت از دیدگاه فوکو

قدرت وضعیت استراتژیکی پیچیده

مکانیزم های قدرت

چگونگی مهار قدرت

انواع قدرت

موافقین و مخالفین فوکو

جمع بندی و نتیجه گیری

پایان

 

عنوان : نظریه ی قدرت میشل فوکو

فرمت : پاورپوینت

حجم : 2.13 مگابایت

تعداد صفحات : 54

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

پاورپوینت نظریه ی قدرت میشل فوکو

برچسب ها : پاورپوینت نظریه ی قدرت میشل فوکو , پاورپوینت نظریه ی قدرت میشل فوکو , دانلود پاورپوینت نظریه ی قدرت میشل فوکو , دانلود نظریه ی قدرت میشل فوکو , نظریه ی قدرت میشل فوکو , جامعه شناسی , پاورپوینت جامعه شناسی , تحقیق نظریه ی قدرت میشل فوکو , دانلود تحقیق نظریه ی قدرت میشل فوکو , پروژه نظریه ی قدرت میشل فوکو , دانلود پروژه نظریه ی قدرت میشل فوکو , روانشناسی , دانلود پاورپوینت , دانلود روانشناسی , دا

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >