ابوریحان بیرونی

ابوریحان بیرونی

ابوریحان بیرونی

ابوریحان بیرونی دسته: زبان و ادبیات فارسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 26 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 17

ابوریحان یکی از دانشمندان و مشاهیر ملی ایران است اهمیت عمده او را دراین بود که درریاضیات و علم هیات و نجوم درزمان خود تقریبا یگانه عالم بوده و می توان گفت یگانه عالم بزرگ آن دوره دراین فنون وی بود

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

ابوریحان بیرونی

 

ابوریحان یکی از دانشمندان و مشاهیر ملی ایران است . اهمیت عمده او را دراین بود که درریاضیات و علم هیات و نجوم درزمان خود تقریبا یگانه عالم بوده و می توان گفت یگانه عالم بزرگ آن دوره دراین فنون وی بود . ابوریحان بیرونی مردی یک فن و متخصص بود و درامر هیات و نجوم و علوم طبیعی مهارت داشت.

همسر و فرزندان : ابوریحان چندین سال از عمر خویش را درهندوستان گذرانید و زبان سانسکریت فراگرفت و با کتب ریاضی ‌، نجوم ،‌فلسفه و علوم وادیان هندی وبه طورکلی بافرهنگ اقوام هند به خوبی آشنا شدو و معرفت عمیقی به احوال هندوستان حاصل کرد.

زمان و علت فوت : وفات ابوریحان بیرونی درسوم رجب 440 بود . او درهنگام فوت تقریبا 78 سال داشت. مشاغل و سمتهای مورد تصدی : تا سال 407 هجری ابوریحان درخوارزم درخدمت ماموران خوارزمشاه بود اما ظاهرا ازسال 408 او در نزد محمود غزنوی بوده است. وی درسفرهایی که محمود به هندوستان از برای غزوه فتوحات لشکر کشی می کرد همراه بود.

برچسب ها : ابوریحان بیرونی , تحقیق در مورد ابوریحان بیرونی , ابوریحان بیرونی , تحقیق ابوریحان بیرونی , زندگینامه ابوریحان بیرونی , تحقیق ابوریحان

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >