پاورپوینت اختلال شخصیت آزارخواه – آزارگر

پاورپوینت اختلال شخصیت آزارخواه – آزارگر

پاورپوینت اختلال شخصیت آزارخواه – آزارگر

پاورپوینت اختلال شخصیت آزارخواه – آزارگر دسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 490 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 42

پاورپوینت اختلال شخصیت آزارخواه – آزارگر شامل 42 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد

قیمت فایل فقط 8,900 تومان

خرید

پاورپوینت اختلال شخصیت آزارخواه – آزارگر

 

پاورپوینت اختلال شخصیت آزارخواه – آزارگر شامل 42 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

برخی از انواع شخصیت وجود دارد که مشخصه شان آزارخواهی (مازوخیسم) ،‌آزارگری (سادیسم)، یا ترکیبی از هر دو است. اختلال شخصیت آزارخواه – آزارگر را از آن رو در این قسمت بر می شمردیم که در روانپزشکی ازنظر بالینی و تاریخی جالب بوده است.

در DSM-IV-TR با ضمیمه آن چنین تشخیصی به عنوان یک طبقه تشخیصی رسمی ذکر نشده  است. اما می توان این تشخیص را به صورت اختلال شخصیت نامعین، ‌مطرح کرد.

آزارگری (سادیسم) عبارت است از تمایل به ایجاد درد در دیگران از طریق اعمال هر نوع بدرفتاری اعم از جنسی، جسمی، یا روانی. این اختلال به نام مارکی دوساد نویسنده اواخر قرن هیجده نامیده شده است. او درباره افرادی می نوشت که باایجاد درد در دیگران به لذت جنسی دست می یافتند.

فروید معتقد بود آزارگرها (سادیستها) با این عمل می خواهند از خود در برابر اضطراب اختگی دفاع کنند؛ آنها تنها زمانی به لذت جنسی دستمی یابند که بتوانند همان بلایی را بر سر دیگران بیاورند که می ترسیده اند بر سر خودشان بیاید.

آزارخواهی (مازوخیسم)، که به نام لئوپولد فون زاخر – مازوخ رمان نویس آلمانی قرن نوزده نامیده شده است، عبارت است از رسیدن به لذت جنسی از طریق ایجاد درد در خود. خودآزار اخلاقی در مجموع کسی است که به دنبال موقعیت های تحقیر آمیز و خفت بار می رود، نه به دنبال درد جسمی.

فروید معتقد بودکه توانایی فرد آزارخواه برای رسیدن به ارگاسم را احساس اضطراب و احساس گناهی که در مورد رابطه جنسی دارد،‌مختل کرده است و او این احساسات را با عذاب دادن و مجازات خود تخفیف می دهد.

مشاهدات بالینی حاکی از آن است که معمولاً در یک فرد واحد عناصری از هر دو دسته رفتار خودآزارانه و آزارگرانه وجود دارد.

درمان برخی از بیماران با رواندرمانی بینش گرا، از جمله روانکاوی، موثر بوده است. بیمار در نتیجه درمان در می یابد نیازی که برای مجازات خود داشته، ناشی از احساس گناه مفرط درناخودآگاهش بوده است؛ همچینین تدریجاً تکانه های پرخاشگرانه واپس زده خود را که ریشه در اوایل کودکیش داد،‌ شناسایی می کند.

 

و ...

فهرست مطالب

مقدمه
اختلال شخصیت آزارگر(سادیستی)
تغییر شخصیت ناشی از بیماری طبی عمومی
سبب شناسی
تشخیص و خصایص بالینی
تشخیص افتراقی
سیر و پیش آگهی
درمان
پایان

عنوان : اختلال شخصیت آزارخواه – آزارگر

فرمت : پاورپوینت

حجم : 490 کیلوبایت

تعداد صفحات : 42

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

پاورپوینت اختلال شخصیت آزارخواه – آزارگر

برچسب ها : پاورپوینت اختلال شخصیت آزارخواه – آزارگر , پاورپوینت اختلال شخصیت آزارخواه – آزارگر , دانلود پاورپوینت اختلال شخصیت آزارخواه – آزارگر , پاورپوینت اختلال شخصیت سادومازوخیستی , دانلود پاورپوینت اختلال شخصیت سادومازوخیستی , دانلود اختلال شخصیت آزارخواه – آزارگر , اختلال شخصیت آزارخواه – آزارگر , روانشناسی اجتماعی , پاورپوینت روانشناسی اجتماعی , تحقیق اختلال شخصیت آزارخواه – آزارگر , دانلود تحقیق اختلا

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >