مبانی نظری و پیشینه تحقیق ملاک های همسر گزینی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ملاک های همسر گزینی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ملاک های همسر گزینی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ملاک های همسر گزینی دسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 43 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 36

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ملاک های همسر گزینی

قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ملاک های همسر گزینی

 

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : فارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

طبق تحقیقات مردم شناسان، ازدواجها به صورت ها و اشکال مختلف معتبر و نافذ می شود که از جمله شایع ترین آنها قرارداد، مبادله کالا، حقوق مساوی در مورد یک زن دیگر، ازدواج مقدس و برقرار کردن خانه مشترک  می باشد. تاریخچه ازدواج و طلاق در دنیای غرب از زمانهای قدیم تا عصر حاضر متاثر از دو جریان می باشد اول: آزادی نسبی زنان از سلطه بی چون و چرای پدران وشوهران و دوم: اهمیت یافتن ابعاد و اهمیت روانی ازدواج در مقایسه با کاهش ابعاد اجتماعی خانواده در میان یهودیان قدیم ازدواج یک وظیفه مذهبی است. به تصریح تالمود «هر انسانی که ازدواج نکند نفرین شده و مطرود خداوند است.» گرچه دلایل و موجبات اختصاصی طلاق در هر دوره خاص بین یهود متفاوت بوده ولی در هر دوره مرد می توانسته هر وقت اراده کند زن خود را طلاق دهد. حقوق زن برای طلاق بسیار محدود و برحسب دوره های تاریخی قدیم یهود متفاوت بوده است. یونانیان باستان ازدواج را هم یک مسوولیت مدنی و هم یک وظیفه دینی می دانسته اند. ازدواج بوسیله قرارداد بین خانواده انجام می شد و شوهر و پدر حاکمیت مطلق بر زن و فرزندان خود داشته اند. اگرچه این حق با گذشت زمانی رو به کاهش رفته است. هم زن و هم شوهر می توانسته طلاق بگیرند. ولی طلاق برای مرد خیلی سهلتر از طلاق برای زن انجام می شد. رومی های قدیم که ترکیبی از قبایل متعدد بودند برای خواص و عوام، تشریفات جداگانه ای در مورد ازدواج داشته اند و شکلهای مختلفی از ازدواج بین خواص مرسوم بود. گرچه طلاق در هر نوع از ازدواج فرق می کرد ولی به هر حال وجود داشت، و بارضایت هر دو طرف یا در صورت درخواست یک طرف قابل انجام بود. (معنوی و فدایی 1362 نقل از جعفری)

مسیحیت تاثیر شگرفی در امر ازدواج و طلاق بوجود آورده است. «سن پل» از حواریون حضرت مسیح طرز تفکر مسیحی را راجع به ازدواج بیان نمود:

«بهتر است ازدواج کنی تا اینکه در آتش بسوزی» آگوستین در قرن چهارم میلادی به این رویه و طرز تفکر شکل داد و قوام بخشید. وی تصریح نمود که ازدواج سنتی مقدس و غیرقابل برگشت است؛ و طلاق در این امر مقدس جایز نیست. در ممالک شرقی نیز نهادهای ازدواج و طلاق که بیانگر سلطه بی چون و چرای پدران و شوهران بر دختران و زنان خود بود با فتوحات آیین اسلام تغییرات کلی و مهمی پیدا کرد. قوانین حاکم بر ازدواج و طلاق در ممالک اسلامی به طور عمده بر اساس شریعت اسلامی است که منشا آن را قرآن، احادیث و اجتهاد علما تشکیل می دهد. چارچوب این قوانین، عبارت صریح کتاب مقدس، قرآن می باشد. که وظیفه مرد را حمایت از زن و وظیفه زن را در قبال شوهر اطاعت و صمیمیت قرار می دهد. به طور کلی امروز در اکثر ممالک کاتولیک و ارتودکسی دنیا که حدود یک میلیارد نفر از جمعیت جهان را تشکیل می دهد، ازدواج جنبه مقدس و الهی خود را حفظ کرده و برگشت ناپذیر است. در بعضی ممالک کاتولیک مانند فرانسه که قوانین جهت طلاق وجود دارد. این قوانین بسیار سخت بوده و به سادگی اجازه طلاق نمی دهند (همان منبع)

 

ادامه مطلب

 

برچسب ها : مبانی نظری و پیشینه تحقیق ملاک های همسر گزینی , مبانی نظری و پیشینه تحقیق ملاک های همسر گزینی , پیشینه تحقیق ملاک های همسر گزینی , مبانی نظری ملاک های همسر گزینی , مبانی نظری , پیشینه تحقیق , ملاک های همسر گزینی

1 نظر

  1. نظرات کاربران:

       Cathy در ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۷:۳۳:۱۳
    Hey very cool blog!! Man .. Beautiful ..
    Amazing .. I'll bookmark your blog and take the
    feeds additionally? I am glad to find numerous useful information right here within the post, we want work out extra strategies on this regard, thank you for sharing.
    . . . . .


    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >