پاورپوینت نهاد اجتماعی چیست

پاورپوینت نهاد اجتماعی چیست

پاورپوینت نهاد اجتماعی چیست

پاورپوینت نهاد اجتماعی چیست دسته: روان شناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 1262 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 36

پاورپوینت نهاد اجتماعی چیست شامل 36 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

پاورپوینت نهاد اجتماعی چیست

 

پاورپوینت نهاد اجتماعی چیست شامل 36 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

هر جامعه‌ای در ارتباط با بقا و رفع نیازهای اجتماعی اساسی خود ، وظایف یا کارکردهای مهمی بر عهده دارد. اعضای جدید باید متولد و تربیت شوند، ضروریات حیاتی مردم باید تولید و توزیع شوند، نظم اجتماعی باید برقرار و محفوظ بماند، و مردم باید احساس کنند که زندگی معنا و هدف دارد. ساختارها یا شیوه‌هایی که وظایف اساسی فوق از طریق آنها عملی می‌شوند، نهادهای اجتماعی نامیده می‌شوند.

کارکردهای نهاد اجتماعی
نهادها ، کارکردها یا نقش‌های ویژه‌ای بر عهده دارند، یعنی هر یک از آنها وظیفه و کار معینی برای جامعه انجام می‌دهند و آنچه انجام می‌دهند رابطه‌ای با آنچه مقرر است انجام دهند، دارد. کارکردهای یک نهاد ، عموما ، یا آشکارند (Manifest) یا نهان (Latent). کارکردهای آشکار قابل تشخیص و واضح‌اند و نهاد اساسا برای تحقق بخشیدن آنها موجودیت یافته است. کارکردهای نهان ، غیر عمدی و احتمالا غیر قابل تشخیص‌اند و اگر قابل تشخیص هم باشند، امری فرعی تلقی می‌شوند. 

کارکردهای نهان ممکن است مقاصد اصلی و کارکردهای آشکار نهاد را تقویت کنند یا ربطی به آنها نداشته باشند، یا حتی به نتایجی کاملاً زیان بخش و مغایر با وظایف و عملکردهای آن نهاد ، منجر شوند، مثلا ، کارکرد آشکار نهاد اقتصادی و مؤسسات وابسته آن ، تولید و توزیع کالاها ، خدمات و بهره وری است. کارکردهای نهان آن ممکن است گسترش شهرنشینی ، دگرگون سازی زندگی خانوادگی ، رشد و گسترش اتحادیه‌های صنفی و کارگری ، تغییرات و تحولات دیگر باشد. 

و ...

فهرست مطالب

مقدمه

کارکردهای نهاد اجتماعی

کارگزار در نهادهای اجتماعی

روابط متقابل در نهادهای اجتماعی

ساختارهای اجتماعی

قواعد و مقررات رفتاری در نهادهای اجتماعی

منزلت اجتماعی نهادهای اجتماعی

مقاومت در برابر تغییر

پایان

 

عنوان : نهاد اجتماعی چیست

فرمت : پاورپوینت

حجم :  1.23 مگابایت

تعداد صفحات : 36

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

پاورپوینت نهاد اجتماعی چیست

برچسب ها : پاورپوینت نهاد اجتماعی چیست , پاورپوینت نهاد اجتماعی چیست , دانلود پاورپوینت نهاد اجتماعی چیست , دانلود نهاد اجتماعی چیست , نهاد اجتماعی چیست , تحقیق نهاد اجتماعی چیست , دانلود تحقیق نهاد اجتماعی چیست , پروژه نهاد اجتماعی چیست , دانلود پروژه نهاد اجتماعی چیست , روانشناسی , دانلود پاورپوینت , دانلود روانشناسی , دانلود پاورپوینت روانشناسی

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >