مبانی نظری و پیشینه پژوهش اعتماد به سرپرست در ۱۴ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
توضیحات ابتدایی فایل:
تعداد صفحات: ۱۴ صفحه ( ۱۳ صفحه متن و ۱ صفحه منابع)
فرمت فایل: ورد قابل ویرایش و با فرمت doc (آماده جهت پرینت)
نوع تایپ متن: کاملا استاندارد همچنین دارای پیشینه تحقیقاتی داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و بعضا متغیرهای مشابه می باشد.
کیفیت منابع: منابع کاملا جدید هستند:: منابع خارجی (شامل ۲۰۱۳) داخلی (شامل ۹۲)
منابع درون متنی و پایانی: دارد
قابل استفاده برای مقاطع: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته های روانشناسی، علوم تربیتی و مدیریت و سایر رشته های مرتبط
بخشی از متن:
اعتماد به عنوان یک مفهوم مهم در رشته های مختلفی مانند مدیریت، اخلاق،عملکرد جامعه شناسی، روانشناسی، و اقتصاد تلقی می شود (کولکوییت، اسکات و لپین، ۲۰۰۷).عملکرد کلی کارکنان علاوه بر سطح عملکرد تکلیفی آنان، از رفتارهایی همچون دزدی، بدرفتاری باهمکاران و عدم حمایت از اهداف سازمان یعنی رفتارهای انحرافی محیط کار نیز تأثیر می پذیرد(اونیل و هاستینگز، ۲۰۱۱)
در عصری که روابط بین افراد و گروه ها شکننده و به سرعت در حال تغییر است، اعتماد موضوع محوری سازمانها برای مدیریت کارآمد و اثربخش پویاییهای محیطی است. با توجه به ضرورت پاسخگویی سریع به تحولات محیط پویا، ایجاد تیمهای کاری هماهنگ، یکی از وظایف مهم رهبران سازمانها میباشد که در واقع به معنی فرایند تدریجی ایجاد و تشویق حفظ اعتماد در سازمان است
. Colquitt, Scott, & LePine
اعتماد یک مفهوم ظاهری نیست. اعتماد باید در استراتژیها، منطق و حتی عواطف مربوط به انجام کارهای درون و برون سازمانی، جاری باشد. باید توجه داشت که همه افراد میتوانند روی اعتماد سازمانی تأثیر گذار باشند. بیشتر افراد روابط خود را با سطح بالایی از اعتماد روابط شروع میکنند اما به دلیل شکننده بودن اعتماد، اعتماد به وجود آمده میتواند توسط فعالیتها و یا رفتارهای منفعلانه دیگران از بین برود (پریس جونز، ۲۰۱۰).اما نکته مهم این است که اعتماد میتواند بسیار بیثبات و شکننده باشد و مهمتر این که بازسازی اعتماد از دست رفته بسیار دشوار خواهد بود؛ حتی دشوارتر از شکلگیری ابتدایی آن. قسمتی از اینها بدین خاطر است که افراد معمولاً به محل کار به عنوان یک شخص نگاه میکنند. به این صورت که محل کار، به عنوان فردی شناخته میشود که شخصیت دارد، قدرت دارد و افراد را درک میکند. این تصور باعث میشود که افراد انتظار داشته باشند سازمان، مانند یک دوست نزدیک انتظارات و استانداردهای آنان را برآورده کند. متأسفانه با این تصور افراد در معرض یک نا امیدی قرار میگیرند؛ زیرا سازمان به هیچ وجه انسان نیست، افراد را درک نمیکند و اغلب چیزی را که افراد انتظار دارند به آنها نمیدهد (پریس جونز، ۲۰۱۰).
پیشینه پژوهشی:
در پژوهشی نشان داده شد بین اجزای سه گانه تعهد یعنی تعهدعاطفی، تعهد مستمر و تعهد هنجاری با اعتماد به سازمان رابطه مثبت معنی دار وجود دارد (شیخ محمد، موحی الدین عبدالقادر و انیسا، ۲۰۱۲).
نوشتن دیدگاه