مبانی نظری و پیشینه پژوهش اعتماد به سرپرست در ۱۴ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اعتماد به سرپرست در ۱۴ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

توضیحات ابتدایی فایل:

 

تعداد صفحات: ۱۴ صفحه ( ۱۳ صفحه متن و ۱ صفحه منابع)

 

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش و با فرمت  doc (آماده جهت پرینت)

 

نوع تایپ متن: کاملا استاندارد همچنین دارای پیشینه تحقیقاتی داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و بعضا متغیرهای مشابه می باشد.

 

کیفیت منابع: منابع کاملا جدید هستند:: منابع خارجی (شامل ۲۰۱۳) داخلی (شامل ۹۲)

 

منابع درون متنی و پایانی: دارد

 

قابل استفاده برای مقاطع: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته های روانشناسی، علوم تربیتی و مدیریت و سایر رشته های مرتبط

 

بخشی از متن:

 

اعتماد به عنوان یک مفهوم مهم در رشته های مختلفی مانند مدیریت، اخلاق،عملکرد جامعه شناسی، روانشناسی، و اقتصاد تلقی می شود (کولکوییت، اسکات و لپین، ۲۰۰۷).عملکرد کلی کارکنان علاوه بر سطح عملکرد تکلیفی آنان، از رفتارهایی همچون دزدی، بدرفتاری باهمکاران و عدم حمایت از اهداف سازمان یعنی رفتارهای انحرافی محیط کار نیز تأثیر می پذیرد(اونیل و هاستینگز، ۲۰۱۱)

در عصری که روابط بین افراد و گروه­ ها شکننده و به سرعت در حال تغییر است، اعتماد موضوع محوری سازمان­ها برای مدیریت کارآمد و اثربخش پویایی‌های محیطی است. با توجه به ضرورت پاسخگویی سریع به تحولات محیط پویا، ایجاد تیم­های کاری هماهنگ، یکی از وظایف مهم رهبران سازمان­ها می‌باشد که در واقع به معنی فرایند تدریجی ایجاد و تشویق حفظ اعتماد در سازمان است


. Colquitt, Scott, & LePine

 

اعتماد یک مفهوم ظاهری نیست. اعتماد باید در استراتژی­ها، منطق و حتی عواطف مربوط به انجام کارهای درون و برون سازمانی، جاری باشد. باید توجه داشت که همه افراد می‌توانند روی اعتماد سازمانی تأثیر گذار باشند. بیشتر افراد روابط خود را با سطح بالایی از اعتماد روابط شروع می­کنند اما به دلیل شکننده بودن اعتماد، اعتماد به وجود آمده می­تواند توسط فعالیت‌ها و یا رفتارهای منفعلانه دیگران از بین برود (پریس جونز، ۲۰۱۰).اما نکته مهم این است که اعتماد می­تواند بسیار بی‏ثبات و شکننده باشد و مهم‏تر این که بازسازی اعتماد از دست رفته بسیار دشوار خواهد بود؛ حتی دشوارتر از شکل‏گیری ابتدایی آن. قسمتی از این­ها بدین خاطر است که افراد معمولاً به محل کار به عنوان یک شخص نگاه می­کنند. به این صورت که محل کار، به عنوان فردی شناخته می­شود که شخصیت دارد، قدرت دارد و افراد را درک می­کند. این تصور باعث می‏شود که افراد انتظار داشته باشند سازمان، مانند یک دوست نزدیک انتظارات و استانداردهای آنان را برآورده کند. متأسفانه با این تصور افراد در معرض یک نا امیدی قرار می­گیرند؛ زیرا سازمان به هیچ وجه انسان نیست، افراد را درک نمی­کند و اغلب چیزی را که افراد انتظار دارند به آن­ها نمی­دهد (پریس جونز، ۲۰۱۰).

 


پیشینه پژوهشی:

 

در پژوهشی نشان داده شد بین اجزای سه گانه تعهد یعنی تعهدعاطفی، تعهد مستمر و تعهد هنجاری با اعتماد به سازمان رابطه مثبت معنی دار وجود دارد (شیخ محمد، موحی الدین عبدالقادر و انیسا، ۲۰۱۲).

 

ادامه مطلب

 

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >