مبانی نظری و پیشینه پژوهش خشنودی شغلی (کاری) در ۱۷ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خشنودی شغلی (کاری) در ۱۷ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

توضیحات ابتدایی فایل:

 

تعداد صفحات: ۱۷ صفحه ( ۱۵ صفحه متن و ۲ صفحه منابع)

 

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش و با فرمت  doc (آماده جهت پرینت)

 

نوع تایپ متن: کاملا استاندارد همچنین دارای پیشینه تحقیقاتی داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و بعضا متغیرهای مشابه می باشد.

 

کیفیت منابع: منابع کاملا جدید هستند:: منابع خارجی (شامل ۲۰۱۵) داخلی (شامل ۹۳)

 

منابع درون متنی و پایانی: دارد

 

قابل استفاده برای مقاطع: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته های روانشناسی، علوم تربیتی و مدیریت و سایر رشته های مرتبط

 

بخشی از متن:

 

وروم در تعریف خود از خشنودی شغلی بر روی نقش نیروی کار در محیط کار تمرکز دارد. از این رو، وی خشنودی شغلی را به عنوان یک جهت ­گیری عاطفی افراد در قبال نقش ­هایشان تعریف می­ کند (پلاتیس، رکلیتیس و زیمراس، ۲۰۱۵).

لاک (۱۹۷۹) در تعریفی کلاسیک از این مفهوم بیان کرد: خشنودی شغلی تا حد زیادی به عنوان نتیجه یک حالت هیجانی مثبت یا لذت بخش که در نتیجه تایید کار شخص یا تجربه­ های شخص ایجاد می­ شود، در نظر گرفته می­شود (به نقل از فیشر، ۲۰۰۹).

خشنودی شغلی همچنین به عنوان ترکیبی از احساسات مثبت و منفی است که کارگران نسبت به کارشان دارند و در واقع میزان برآورده شدن انتظارات آن­ ها از پاداش ­های واقعی، تعریف شده است.

 

 

پیشینه پژوهشی:

 

کوشا زاده و عزیز آبادی (۱۳۹۳) در پژوهش خود تحت عنوان تاثیر عدالت سازمانی ادراک شده بر تمایل به ترک خدمت با میانجیگری هویت سازمانی، حمایت سازمانی و خشنودی به این نتیجه رسیدند که همبستگی قابل قبول میان کلیه متغیرهای پژوهش بود و فرضیات پژوهش در مسیرهای تحلیل شده شامل تاثیر مثبت: عدالت سازمانی بر حمایت سازمانی، عدالت سازمانی بر هویت سازمانی، عدالت سازمانی بر خشنودی شغلی، حمایت سازمانی بر خشنودی شغلی، هویت سازمانی بر خشنودی شغلی، و تاثیر منفی: حمایت سازمانی بر تمایل به ترک خدمت، هویت سازمانی بر تمایل به ترک خدمت، و خشنودی شغلی بر تمایل به ترک خدمت تایید شدند.

محمدی در پژوهش خود تحت عنوان بررسی رابطه ابهام نقش با خشنودی شغلی و عملکرد شغلی با میانجی گری رفتارهای پویای شغلی به این نتیجه دست پیدا کرد که رفتار پویا رابطه ابهام نقش با خشنودی شغلی و عملکرد شغلی را میانجی گری می کند (محمدی، ۱۳۹۵).

حس اعتماد به سرپرست می تواند حس اعتماد سازمانی را شکل دهد (لی، ۲۰۰۵) و از این طریق پیامدهایی مثل تعهد به سازمان و خشنودی شغلی را حاصل می کند ) القاریانی، اصغریان، برجعلی و خان محمد، ۲۰۱۳).

 

ادامه مطلب

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >