مبانی نظری و پیشینه پژوهش دلزدگی زناشویی در ۳۳ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مبانی نظری و پیشینه پژوهش دلزدگی زناشویی در ۳۳ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

توضیحات ابتدایی فایل:

 

تعداد صفحات: ۳۳ صفحه ( ۳۰ صفحه متن و ۳ صفحه منابع)

 

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش و با فرمت  doc (آماده جهت پرینت)

 

نوع تایپ متن: کاملا استاندارد همچنین دارای پیشینه تحقیقاتی داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و بعضا متغیرهای مشابه می باشد.

 

کیفیت منابع: منابع کاملا جدید هستند:: منابع خارجی (شامل ۲۰۱۲) داخلی (شامل ۹۵)

 

منابع درون متنی و پایانی: دارد

 

قابل استفاده برای مقاطع: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته های روانشناسی، علوم تربیتی و مدیریت و سایر رشته های مرتبط

 

بخشی از متن:

 

ازدواج یک امر اجتماعی است که هم از طریق ارتباط ایجاد می شود و هم پایه و اساس ارتباط را تشکیل می دهد و دستیابی به جامعه سالم، در گروه سلامت خانواده و تحقق خانواده سالم مشروط به برخورداری افراد آن از سلامت روانی و داشتن رابطه های مطلوب با یکدیگر است. از این رو، سالم سازی اعضای خانواده و رابطه آنها، بی گمان، اثرهای مثبتی را در جامعه به دنبال خواهد داشت. ارتباط میان فردی، اساس و شالوده هویت و کمال انسانو مبنای اولیه پیوند وی با دیگران است. ارتباط های مؤثر موجبشکوفایی و بهبود کیفیت روابط افراد می شود. این در حالی است کهارتباط های غیر مؤثر مانع شکوفایی انسان شده و روابط را تخریبمی کند. هنگامی که رابطه صمیمانه متوقف می شود، منازعاتفراوان، انتقادهای مکرر، پناه بردن به سکوت، عدم همراهی عاطفیو لاینحل ماندن مشکلات پدید آمده و به مرور به دلزدگی زناشوییمنجر می شود. بنابراین اساس زندگی و خوشبختی انسان راهمین ارتباط های میان فردی تشکیل می دهد. ارتباط های میانفردی، حیات بخش روابط هدفمند است.شکست در برقراری ارتباط یکی از رایج ترین مشکلاتی است که از سوی همسران ناراضی ابراز می شود. نتایج پژوهش ها نشان می دهد که دشواری های ارتباطی، مشخص کننده ی روابط همسران پریشان است و به نظر می رسد سبب ادامه و تشدید مشکلات موجود می گردد. در حقیقت، معضل پریشانی زناشویی، بیشتر از هر طبقه تشخیصی روانپزشکی دیگر، دلیل مراجعه درمانجویان به مراکز بهداشت روانی است. در واقع، هنگامی که زوج ها با یکدیگر روابط صمیمانه را آغاز می کنند، هر کدام با مجموعه ای از رؤیاها و انتظارات، وارد رابطه می شوند و هنگامی که این رؤیاها و انتظارات با تنبیه و تجارب استرس زا جایگزین می شوند، ازدواج و رابطه دچار زیان می شود و سرانجام با دلزدگی پایان می یابد (صفی پوریان و همکاران، ۱۳۹۵).

 

دلایل دلزدگی زناشویی

توقعات غیرمنطقی و غیرواقع بینانه .گاهی توقعات ما آنقدر بالا و غیرواقع بینانه است که ازدواج با هر فرد دیگری هم نمی تواند آن توقع ها را برآورده کند. مثلا زنی که توقع دارد شوهرش که از صفر زندگی را با او شروع کرده باید یکساله هم خانه و هم ماشین بخرد معلوم است با دیدن واقعیت دلزده می شود. 

گذشتن از فاز هیجانی اول ازدواج . وقتی زن و شوهر از فاز هیجانی و عاطفی اول ازدواج بیرون می آیند، هر حادثه کوچکی را بهانه می کنند تا به همسرشان یک برچسب منفی بزنند. در این مواقع سکوت مردها نشانه بی احساسی شان تلقی می شود و یک بار محبت نکردن زن ها نشانه نامهربانی شان. 

 نگفتن احساسات به یکدیگر. اگر همسران نیازهای خود را مطرح نکنند یا در رابطه با همدیگر پی به نیازهای یکدیگر نبرند و به راه حل مثبتی برای برآورده کردن نیازهایشان نرسند، خطر دلزدگی دو چندان می شود (الیس، ترجمه شفیعی، ۱۳۹۰).

 

پیشینه پژوهشی:

 

هاتفیلد (۲۰۱۲) طی پژوهشی بیان کرد اگر یک رابطه تا شکوفا شدن ادامه یابد، در زمان، عشق پرشور اولیه ممکن است به عشق بهم پیوسته در اثر اتحاد و اشتراک عمق دهد. همانند آنکه عشق با یک مخلوط پیچیده‌ای از محبت، صمیمیت و تعهد عمیق مشخص شده است .

 

ادامه مطلب

1 نظر

  1. نظرات کاربران:

       Micheline در ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۹:۵۵:۰۸
    It's remarkable in favor of me to have a site, which is helpful designed for my knowledge.
    thanks admin


    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >