مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرمایه روانشناختی در ۱۷ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرمایه روانشناختی در ۱۷ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

 

توضیحات ابتدایی فایل:

 

تعداد صفحات: ۱۷ صفحه (۱۵ صفحه متن و ۲ صفحه منابع)

 

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش و با فرمت  doc (آماده جهت پرینت)

 

نوع تایپ متن: کاملا استاندارد همچنین دارای پیشینه تحقیقاتی داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و بعضا متغیرهای مشابه می باشد.

 

کیفیت منابع: منابع کاملا جدید هستند:: منابع خارجی (شامل ۲۰۱۲) داخلی (شامل ۹۵)

 

منابع درون متنی و پایانی: دارد

 

قابل استفاده برای مقاطع: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته های روانشناسی، علوم تربیتی و مدیریت و سایر رشته های مرتبط

 

بخشی از متن:

 

سرمایه روانشناختی سازمانی، یک ساختار منسجم، متشکل از ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و سرمایه انسانی است (ستین، ۲۰۱۱). اما در عین حال با همه این ابعاد متفاوت است. برای مثال سرمایه اقتصادی به این معناست که فرد چه دارد؟ سرمایه اجتماعی به اشخاصی که فرد با آن‏ها تعاملات سازنده و مطلوبی برقرار ساخته است اشاره دارد. سرمایه انسانی بیانگر دانسته‏های فرد می­باشد. اما سرمایه روانشناختی روی این موضوع تمرکز دارد که شما چه کسی هستید؟ و با توجه به توسعه روانشناختی به چه سمتی در حال رشد هستید؟ (آولیو و لوتانز، ۲۰۰۶؛ لوتانز و یوسف، ۲۰۰۴). این مفهوم جدید که اخیراً توسط لوتانز معرفی شده است، برگرفته از رفتار سازمانی مثبت است که می­تواند مزیت رقابتی با دوامی برای سازمان­ها ارائه کند (اعتباریان، توکلی و اباذری، ۲۰۱۲). سرمایه روانشناختی سازمانی از حالت­های روانشناختی تلفیق شده در محیط سازمانی تشکیل شده است. مطالعات مختلف این حالت­های روانشناختی را بررسی کردند تا ساختارهای تشکیل دهنده سرمایه روانشناختی را تعیین کنند.

 


. Cetin

 


پیشینه پژوهشی:

 

کنجکاو منفرد و همکاران (۱۳۹۵) در پژوهش خود با عنوان نقش متغیرهای روانشناختی و آگاهی بر تمایل به سرمایه گذاری با تاکید بر نقش واسطه ای ریسک ادراک شده مشتریان خدمات سرمایه گذاری به این نتیجه رسیدند که ریسک پذیری، اعتماد، خودکارآمدی و آگاهی سرمایه گذران تاثیر معنی داری بر ریسک ادراک شده آنها دارند. در این راستا، بیشترین اثرگذاری بر ریسک ادراک شده مربوط به دانش و آگاهی سرمایه گذران است. علاوه بر این ریسک ادراک شده بر نگرش و تمایل به سرمایه گذاری اثرگذار می باشد.

 

ادامه مطلب

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >