مبانی نظری و پیشینه پژوهش ابراز وجود (رفتار جرات مندانه، قاطعیت، جرات ورزی) در ۲۶ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ابراز وجود (رفتار جرات مندانه، قاطعیت، جرات ورزی) در ۲۶ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

توضیحات ابتدایی فایل:

 

تعداد صفحات: ۲۶ صفحه ( ۲۳ صفحه متن و ۳ صفحه منابع)

 

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش و با فرمت  doc (آماده جهت پرینت)

 

نوع تایپ متن: کاملا استاندارد همچنین دارای پیشینه تحقیقاتی داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و بعضا متغیرهای مشابه می باشد.

 

کیفیت منابع: منابع کاملا جدید هستند:: منابع خارجی (شامل ۲۰۱۷) داخلی (شامل ۹۶)

 

منابع درون متنی و پایانی: دارد

 

قابل استفاده برای مقاطع: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته های روانشناسی، علوم تربیتی و مدیریت و سایر رشته های مرتبط

 

 

بخشی از متن:

 

 

 از آنجا که انسان موجودی اجتماعی است، همواره در تلاش است تا مهارت هایی جهت تسهیل روابط میان‏فردی به دست بیاورد. توجه روز افزون به رفتار جرات‏مندانه به عنوان موردی از مهارت های زندگی، حاکی از آشکار شدن ارزش ها و تاثیرات فراوان این مهارت است. اهمیت جرات‏ورزی در ارتباطات بین فردی و نقش موثر آن در تعامل های اجتماعی، منجر به پژوهش های متعددی در این زمینه گردیده است.در متون ترجمه شده به فارسی کلمه Assertion معادل با واژه‏ی جرات‏مندی، جرات‏ورزی، ابراز وجود، تایید خود، اظهار وجود، خودبیانگری، جسارت و قاطعیت به کار رفته است. مساله‏ی ابراز وجود و مقوله‏ی جرات‏ورزی، در واقع توانایی افراد جهت برقرار نمودن روابط بین فردی مناسب در تعاملات اجتماعی و یکی از مهم ترین عوامل موثر در بهداشت روانی است (تامپسون و برنبام، ۲۰۱۱). می­توان جرات‏ورزی یا ابراز وجود را قلب رفتار میان فردی یا مهارت برقراری ارتباط میان فردی (آمس، ۲۰۰۹) برشمرد.

 


. Ames

 

روشﻫﺎی آﻣﻮزﺷﻲ و درﻣﺎﻧﻲ ﺟـﺮأت ورزی ﺑـﺴﻴﺎر ﻣﺘﻌﺪدﻧﺪ. ﺑﺮﺧﻲ از آﻧﻬﺎ ﻣﻜﻤﻞ و ﺑﺮﺧﻲ ﻣﺴﺘﻘﻞ ﺑﻪ ﺣﺴﺎب ﻣﻲآﻳﻨﺪ. اﻳﻦ روش ﻫﺎ ﻋﺒﺎرﺗﻨـﺪ از روش ﻫـﺎی ﺑﺎزﺳـﺎزی ﻋﻘﻼﻧﻲ، ﺣﺴﺎ ﺳﻴﺖزداﻳﻲ، ﺗﻤﺮﻳﻦ رﻓﺘـﺎر، اﻳﻔـﺎی ﻧﻘـﺶ، ﺳﺮﻣﺸﻖﮔﻴﺮی، ﭘﺴﺨﻮرد ﻛﻼﻣﻲ و وﻳﺪﻳﻮﺋﻲ، اراﺋه‏ ی ﻓـﻴﻠﻢﻫﺎی آﻣﻮزﺷﻲ، آﻣﻮزش راه ﺣﻞ ﻫﺎی ﻣﻨﺎﺳـﺐ و ﺷﻘﻮق ﻣﺨﺘﻠﻒرﻓﺘﺎری ﺗﻌﻴﻴﻦ ﺗﻜﻠﻴﻒ ﺧﺎﻧﮕﻲ، راﻫﻨﻤﺎﻳﻲ، ﺗﻘﻮﻳﺖ، ﺗﻮﻗﻒ ﻓﻜﺮ و ﻣﺎﻧﻨﺪ اﻳﻨﻬﺎ . اﻣﺎ روﺷﻲ ﻛﻪ در اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ، ﺑﺎﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﻈﺮﻳﺎت و ﻛﺎرﻫﺎی آﻣﻮزﺷﻲ وﻟﭙـﻲ، ﺻـﻮرت ﮔﺮﻓﺘﻪاﺳﺖ آﻣﻮزش اﺑﺮاز وﺟﻮد از ﻃﺮﻳـﻖ اﻳﻔـﺎی ﻧﻘـﺶ اﺳﺖ (سیف، ۱۳۹۶).

 

 

پیشینه پژوهشی:

 

داسگوپتا (۲۰۱۷) در پژوهشی تحت عنوان ارتباط بین فاکتورهای محیطی و شخصیتی و اعتیاد به الکل، داروها، ژن ها و آزمایش بالینی به این نتیجه رسید که برخی از صفات شخصیتی خاص مانند جستجوی رفتارهای تازه، رفتار جرات مندانه پایین و اجتناب از آسیب پایین، خطر ابتلا به سوء مصرف الکل و مواد مخدر افزایش می­دهد.

در پزوهش آل بهبهانی (۲۰۱۵) که به بررسی رابطه بین سبک های هویت، هوش اخلاقی و ابراز وجود پرداخت به این نتیجه دست پیدا کرد که رابطه مثبت و معناداری بین هویت موفق و ابراز وجود نشان داده شده است (آل بهبهانی، ۲۰۱۵).

 

ادامه مطلب

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >