مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیجان خواهی (فصل دوم) در ۲۴ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیجان خواهی (فصل دوم) در ۲۴ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

توضیحات ابتدایی فایل:


تعداد صفحات: ۲۴ صفحه ( ۲۲ صفحه متن و ۲ صفحه منابع)

 

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش و با فرمت  doc (آماده جهت پرینت)

 

نوع تایپ متن: کاملا استاندارد همچنین دارای پیشینه تحقیقاتی داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و بعضا متغیرهای مشابه می باشد.

 

کیفیت منابع: منابع کاملا جدید هستند:: منابع خارجی (شامل ۲۰۱۷) داخلی (شامل ۹۵)

 

منابع درون متنی و پایانی: دارد

 

 

قابل استفاده برای مقاطع: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته های روانشناسی، علوم تربیتی و مدیریت و سایر رشته های مرتبط


 

 

بخشی از متن:

 

مفهوم هیجان

هیجان نقش مهمی در جنبه های مختلف زندگی نظیر سازگاری با تغییرات زندگی و رویدادهای تنیدگی زا ایفا می­ کند. اصولاً، هیجان را می توان واکنش­ های زیست­ شناختی به موقعیت هایی دانست که آن را یک فرصت مهم یا چالش برانگیز ارزیابی می­ کنیم و این واکنش ­های زیستی با پاسخی که به آن رویدادهای محیطی می­ دهیم، همراه می­شوند (گرنفسکی و کراچی، ۲۰۱۵). هر چند هیجان­ ها مبنای زیستی دارند، اما افراد قادرند بر شیوه ­هایی که این هیجان­ها را ابراز می­کنند، اثر بگذارند. این توانایی که نظم­ جویی هیجان نامیده می­ شود، فرآیندهای درونی و بیرونی­­ای است که مسئولیت کنترل، ارزیابی و تغییر واکنش ­های عاطفی فرد را در مسیر تحقق یافتن اهداف بر عهده دارد (مشهدی، میردورقی و حسنی، ۱۳۹۳).

هیجان طلبی یکی از ابعاد شخصیتی است که افراد به میزان متفاوتی از آن بخوردارند. برخی بسیار هیجان طلبند و برخی بسیار کم و تعدادی در میان این دو گروه قرار می گیرند. ۱) افراد هیجان خواه برای به دست آوردن سطح برانگیختگی بهینه دست به کارهای مختلفی می زنند. آن ها با افراد مختلفی معاشرت می کنند، نه به دلیل این که بر دیگران تاثیر بگذارند، بلکه به دنبال تحریک هستند. ۲) زاکرمن دریافت که ۷۴ درصد از دانشجویانی که هیجان خواهی بالایی داشتند یک یا بیش از یک نوع مواد مخدر مصرف می کردند. این میزان در دانشجویان با هیجان خواهی پایین، ۳۲ درصد بود. زاکرمن معتقد است که جنس و سن از متغیرهایی به حساب می آیند که بیشترین ارتباط با هیجان خواهی دارند. تحقیقات از هیجان خواهی به عنوان عامل مستعد کننده سوء مصرف مواد حمایت کرده اند. هیجان­ خواهی براساس متوسل­شدن به دزدی، شنیدن موسیقی با صدای بلند، رانندگی با سرعت زیاد، روابط جنسی بی­پروا، سیگار­کشیدن و مصرف داروهای غیرمجاز برای کسب برانگیختگی، خستگی از کارهای یکنواخت، برانگیختگی بیشتر خود از طریق تجربه­ های هیجان­ زا .......

 

ادامه مطلب

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >