دانلود فایل در مورد مطالعه مرگ و روح و برزخ و معاد شناسى

دانلود فایل در مورد مطالعه مرگ و روح و برزخ و معاد شناسى

دانلود فایل در مورد مطالعه مرگ و روح و برزخ و معاد شناسى

مطالعه مرگ و روح و برزخ و معاد شناسى دستهفرمت فایل:   ورد – Word و قابل ویرایش

تعداد صفحات: 29  




1-انسان از روح و بدن مرکب است.

2- بحث در حقیقت روح از نظر دیگر .

3- مرگ از نظر اسلام

4- برزخ

5-روز قیامت - رستاخیز

6- بیانى دیگر

7- استمرار و توالى آفرینش .

1-انسان از روح و بدن مرکب است .

کسانیکه بمعارف اسلامى تا اندازه اى آشنائى دارند میدانند که در خلال بیانات کتاب و سنت سخن روح و جسم یا نفس و بدن بسیار بمیان میآید و یا اینکه تصور جسم و بدن که بکمک حس درک میشود تا اندازه اى آسان است و تصور روح و نفس خالى از ابهام و پیچیدگى نیست. اهل بحث از متکلمین و فلاسفه شیعه و سنى در حقیقت روح نظریات مختلفى دارند ولى تا اندازه اى مسلم است که روح و بدن در نظر اسلام دو واقعیت مخالف همدیگر میباشند .

بدن بواسطه مرگ خواص حیات را از دست میدهد و تدریجا متلاشى میشود ولى روح نه اینگونه است بلکه حیات بالاصاله از آن روح است و تا روح به بدن متعلق است بدن نیز از وى کسب حیات میکند و هنگامیکه روح از بدن مفارقت نمود و علقه خود را برید ( مرگ ) بدن از کار میافتد و روح همچنان بحیات خود ادامه میدهد .آنچه با تدبر در آیات قرآن کریم و بیانات ائمه اهل بیت (ع ) بدست میآید اینست که روح انسانى پدیده ایست غیر عادى که با پدیده بدن یک نوع همبستگى و یگانگى دارد .

خداى متعال در کتاب خود میفرماید ( لقد خلقنا الانسان من سلالة من طین ثم جعلناه نطفة فى قرار مکین ثم خلقنا النطفة علقة و خلقنا العلقة مضغة فخلقنا المضغة عظاما فکسونا العظام لحما ثم انشأ ناه خلقا آخر ) سوره مؤمنون آیه 12-14 ( تحقیقا ما انسان را از خلاصه که از گل گرفته شده بود آفریدیم .سپس او را نطفه اى قرار دادیم در جایگاه آرامى سپس نطفه را خونى بسته کردیم پس خون بسته را گوشتى جویده شده کردیم سپس گوشت جویده شده را استخوانهائى کردیم پس استخوانها را گوشت پوشانیدیم پس از آن او را آفریده دیگرى بیسابقه قرار دادیم. ) از سیاق آیات روشن است که صدر آیات , آفرینش تدریجى مادى را وصف میکند ودر ذیل که به پیدایش روح یا شعور و اراده اشاره میکند آفرینش دیگرى را بیان میکند که با نوع آفرینش قبلى مغایر است .

 

ادامه مطلب دانلود

1 نظر

  1. نظرات کاربران:

       Christal در ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۹:۰۳:۴۴
    Every weekend i used to go to see this web site, as i wish for enjoyment, for the reason that this this web page conations genuinely
    good funny stuff too.


    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >