دانلود فایل مبانی نظری درباره گیاه Otostegia persica، تشنج، بیماری صرع

دانلود فایل مبانی نظری درباره گیاه Otostegia persica، تشنج، بیماری صرع

دانلود فایل مبانی نظری درباره گیاه Otostegia persica، تشنج، بیماری صرع

مبانی نظری گیاه Otostegia persica، تشنج، بیماری صرع دسته: علوم انسانی

توضیحات: 22صفحه فارسی (word) با منابع کامل

 

دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه گیاهشناسی، پزشکی، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

خلاصه ای از کار:

معرفی:

Otostegia persica  متعلق به مناطق جنوبی ایران خصوصاً استان سیستان و بلوچستان  است. در طب سنتی این مناطق جهت رفع تب ، مالاریا و کاهش قندخون استفاده می شود . طی بررسی ها ی انجام شده مشخص شده است که عصاره ی الکلی بخش هوایی این گیاه برسندرم محرومیت از مورفین اثر قابل توجهی دارد .

.................

مقدمه ای از گیاه

یکی از منابع بالقوه مفید در زمینه پیدایش و دسترسی به داروهای جدید ، گیاهان می باشند ، مروری بر تحقیقات انجام نشان دهنده اهمیت نگرش به مقوله کاربرد درمانی گیاهان در طب نوین می باشد . در کشور ما ایران با توجه به قدمت طب سنتی که به عنوان یک منبع غنی و ارزشمند از اطلاعات در رابطه با تجربیات بالینی در رابطه با گیاهان مطرح است و با توجه به قدمت بیماری صرع و آشنایی اطبای شهیر ایرانی و اسلامی با این بیماری ، کاربرد گیاهان و فرآورده های آنها در درمان این بیماری رواج داشته است .لذا ما در این تحقیق بر آن شدیم تا به بررسی گیاهی بومی ایران به نام  Otostegia persica ازتیره ی نعناع  بپردازیم .

مورفولوژی:

...................

- انتشار جغرافیایی:

..............

-ترکیبات شیمیایی:

................

-خواص درمانی:

جنس Otostegia خواص بیولوژیک و درمانی مهمی را دارا می باشد.در طب سنتی ایران از Otostegia persica در درمان مالاریا،کاهش قند خون و درمان زخم استفاده می شود(11).همچنین از آن جهت درمان آلرژی-آرتریت و اسپاسم استفاده می گردد)13). طی بررسی ها ی انجام شده مشخص شده است که عصاره ی الکلی بخش هوایی این گیاه بر سندرم محرومیت از مورفین اثر قابل توجهی دارد.طبق بررسی های انجام شده ، فلاونوئیدهای حاصل از بخش هوایی Otostegia persica دارای اثرات آنتی اکسیدانی قوی می باشد)13). همچنین شماری از دی ترپنوئیدها از این گیاه استخراج شده که وجود اثرات ضد آلزایمری در آن قابل پیش بینی می باشد.ضمنا طبق بررسی های جدید این گیاه اثر آنتی باکتریال هم دارد)14و44).

 

ادامه مطلب

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >