دانلود پایان نامه بررسی موتورهای پله ای (stepper Motor)

دانلود پایان نامه بررسی موتورهای پله ای (stepper Motor)
دانلود پروژه در رشته مهندسی برق درمورد بررسی موتورهای پله ای (stepper Motor)
 
 
پروژه جهت دریافت مدرک کارشناسی
عنوان کامل: موتورهای پله ای stepper Motor
دسته: مهندسی برق 
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 46
جهت مشاهده فهرست مطالب این پایان نامه اینجا کلیک نمایید
________________________________________________________
1- مقدمه
با پیشرفت روز افزون علم و فناوری و با درک میدان های مغناطیسی و کشف آنکه می توان انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل نمود تحولی عظیم در تاریخ بشری بوجود آمد؛ آنهم بگونه ای که بشر روز به روز به تفکر، طراحی و ساخت وسایلی که بتوانند با استفاده از انرژی الکتریکی، انرژی مکانیکی تولید نمایند روی آورد.
بدین منظور شناخت و طراحی راه کارها و وسایل جدید امری است اجتناب ناپذیر. از جمله این پیشرفت ها ساخت نوع جدید و پیشرفته تری از موتورهای الکتریکی به نام "استپ موتورها یا موتورهای پله ای" است که همچنان سیر تکمیلی خود را طی می نمایند تا به امروز که می توان برای هر نوع کاربری نوع خاصی از موتورها را بکار برد. شایان توجه است که ساخت استپ موتور با امکاناتی که به طراحان و سازندگان ماشین آلات می دهد به گونه قابل توجهی سبب کاهش هزینه ها در بسیاری از زمینه ها شده است. یکی از چندین مزایای بسیار زیاد این نوع الکتروموتورها تبدیل مکانیزم های بسیار پیچیده مکانیکی به تنها یک محرک استپی می باشد. در ادامه با این پدیده جالب  بیشتر آشنا خواهیم شد.
 
جهت دانلود پایان نامه کلیک نمایید
2- معرفی موتور پله ای
استپ موتور یا استپر موتور یا موتور پله ای نوعی موتور الکتریکی همچون موتورهای DC است که حرکت دورانی تولید می کند. با این تفاوت که استپر موتورها دارای حرکتی دقیق، از پیش تعریف شده و حساب شده تری هستند. در واقع یک موتور پله ای ترکیبی از یک موتور الکتریکی DC و یک سلونویید است.
این موتورها که جز گروه سیستم های محرکه بدون جاروبک ( Brushless drive systems  ) و سنکرون هستند که با داشتن قطبهای دندانه ای در روتور خود در هر گردش کامل، استپ ها یا پله هائی را با زاویه مشخص طی می کند. به عبارت دیگر یک استپ موتور وسیله ای الکتریکی است که چرخش زاویه ای گسسته یا پله ای دارد و با اتصال به پالس هایی در فرکانس های خاص کار می کند.
هر پالس فرستاده شده به موتور سبب حرکت محور موتور تا زاویه ای معین می شود که این زاویه، زاویه استپینگ (Stepping Angle)  یا زاویه گام نامیده می شود. این موتورها به صورت درجه ای دوران می کنند و با درجه های مختلف در بازار موجود هستند.


کلید : دانلود پایان نامه مهندسی برق ، استپ موتورها ، انرژی الکتریکی ، موتورهای DC ، موتور پله ای ، استپر موتور ، موتور الکتریکی DC ، استپینگ ،

1 نظر

  1. نظرات کاربران:

       manicure در ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۲۲:۲۷:۱۵
    Thanks to my father who stated to me on the topic of this blog, this web site is actually awesome.


    نوشتن دیدگاه

بالا شمارنده 20file.vcp.ir Real PR >